کد خبر: ۳۳۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 13
فرماندار جاسک گفت: اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع مالاریا در این شهرستان توسط عوامل بهداشت و درمان انجام شده و بیماری تحت کنترل است.
شفا آنلاین>سلامت>علی مهرانی افزود: عوامل شبکه بهداشت در مناطقی که احتمال داده می‌شد محلی برای بروز و شیوع بیماری مالاریا باشند حاضر بوده و درحال انجام اقدامات پیشگیرانه هستند.

به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: همچنین توصیه‌های لازم بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری با بهره‌گیری از شبکه دهیاران شهرستان و با کمک شبکه بهداشت به مردم داده شده و این روند ادامه خواهد داشت.

فرماندار جاسک خاطر نشان کرد: هیچ یک از شهروندان جاسکی تا کنون به مالاریا مبتلا نبوده و مباحثی که در خصوص ابتلای برخی افراد به بیماری مالاریا شنیده می‌شود مربوط به اتباع بوده که اقدامات درمانی در این زمینه انجام و شرایط کنترل شد.

مهرانی اشاره کرد: اتباع خارجی که از طریق مرز پاکستان و افغانستان وارد می‌شوند توقفی هم در این منطقه دارند که این می‌تواند اتباع خارجی ساکن را متأثر کرده باشد.

وی اضافه کرد: براساس داده‌های موجود تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا شده بودند چیزی کمتر از ۲۰ نفر یا در همین حدود بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: