کد خبر: ۳۳۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 08
مزاج میوه گلابی، گرم و تر است. از خواص گلابی در طب سنتی می‌توان به میلن بودن اشاره کرد و همچنین این میوه باعث تأمین رطوبت بدن و رفع یبوست است.
شفا آنلاین>سلامت>درمان یبوست گلابی ضد یبوست یکی از خواص گلابی خاصیت ملیّن بودن آن است و دانه های ریزی که در موقع خوردن گلابی احساس می کنید برای دفع مواد زائد، مفید می باشد

به گزارش شفا آنلاین:مزاج میوه گلابی، گرم و تر است. از خواص گلابی در طب سنتی می‌توان به میلن بودن اشاره کرد و همچنین این میوه باعث تأمین رطوبت بدن و رفع یبوست است. دیگر خواص گلابی در طب سنتی این است که از بروز بیماری‌های عصبی جلوگیری می‌کند، به تأمین رطوبت مغز کمک می‌نماید و سببرفع تشنگی، تنگی نفس و سوزش مثانه نیز می‌شود.

از مضرات گلابی در طب سنتی می‌توان تنها به خوردن گلابی با معده خالی اشاره کرد. همچنین در طب سنتی آماده است که پس از مصرف گلابی، آب ننوشید.

خواص گلابی برای سنگ کلیه
یکی از خواص گلابی برای سنگ کلیه است، زیرا نه‌تنها حاوی مقادی زیادی آب است و به کارکرد کلیه‌ها و دفع سنگ و حتی بهبود عفونت مجاری ادراری کمک می‌کند؛ بلکه می‌توانید با استفاده از جوشانده برگ گلابی، به دفع سنگ کلیه، دفع سنگ مثانه و همچنین بهبود ورم پروستات خود کمک نمایید.

خواص گلابی برای یبوست
 فیبر موجود در گلابی مواد غذایی را جمع می‌کند و به‌صورت توده در می‌آورد، در نتیجه غذا راحت‌تر از میان روده عبور می‌کند که مهم‌ترین فواید گلابی برای یبوست است. همچنین سبب ترشحات معده و شیره‌ی گوارشی می‌شود و حرکات روده را تنظیم می‌کند و احتمال ابتلا به یبوست و اسهال را کاهش می‌دهد.

خواص گلابی برای پیشگیری از سرطان
مانند سایر میوه‌ها، گلابی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه میکنند؛ به همین دلیل گلابی با دارا بودن ویتامین‌ C، ویتامین A، ترکیبات فلانوئید، بتاکاروتن، لوتئین و زیگزانتین می‌تواند به پیشگیری از سرطان و بسیاری از بیماری‌ها کمک کند.

خواص گلابی برای ریه
 در واقع وجود آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد موحود در گلابی این میوه پاییزی را تبدیل به یک ضدالتهاب قوی کرده که با این خاصیت خود به پاک‌سازی ریه و کاهش گلو درد و حتی سایر دردهای التهابی کمک می‌کند. به همین دلیل از فواید گلابی برای ریه و التهابات آن استفاده می‌کنند تا در روزهای سرد پاییزی از بسیاری از بیماری‌های ریوی پیشگیری کند.

خواص گلابی برای کرونا
همانطور که گفته شد وجود مقادیر زیاد ریز مغذی‌ها مانند ویتامین‌ها و انواع آنتی اکسیدان و همچنین خاصیت‌های ضد التهابی گلابی، می‌توان آن را برای از بین بردن علائم و عوارض کرونا توصیه کرد که می‌تواند التهاب‌های ناشی از ویروس درگلو و حتی ریه را کم کرده و سیستم ایمنی و عملکرد بدن را برای مقابله با آن افزایش دهد. به دلیل تاثیری که این میوه در کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، در روزهای اپیدمی می‌توان از فواید گلابی برای کرونا استفاده کرد.

خواص گلابی برای قلب
از خواص گلابی در طب اسلامی، به خاصیت آن برای قلب اشاره شده است که این به دلیل وجود میزان بالایی پتاسیم در آن است. سیب دارای کلسیم فراوانی است و به همین دلیل مصرف سیب و گلابی در کنار یکدیگر برای تقویت قلب و حفظ سلامتی بدن بسیار مفید است. همچنین بهبود گردش خون، جلوگیری از نقص‌های هنگام تولد، کاهش التهاب، مراقبت و تقویت استخوان‌ها و همچنین تقویت پوست و مو نیز از خواص دیگر گلابی است.

خواص گلابی کال
اغلب منابع علمی به خواص گلابی کال اشاره‌ای نکرده‌اند و همواره پیشنهاد داده‌اند از گلابی رسیده استفاده کنید. گلابی کال سفت است و خوردن و هضم آن دشوار است و مصرف گلابی کال اغلب سبب دل‌درد می‌شود؛ به همین دلیل است که عقیده بر آن است که عوارض گلابی کال از فواید گلابی کال بیشتر هستند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: