کد خبر: ۳۳۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 07
:قیمت خودرو امروز 16 شهریور 1402 به دلیل تعطیلی بازار از روز گذشته، هیچ نوسانی ندارد.

شفا آنلاین>سلامت>قیمت خودرو امروز 16 شهریور 1402 در پی تعطیلی روز گذشته و امروز، هیچ تغییری نداشته و تمامی خودروها، با همان قیمت روز گذشته خرید و فروش می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز 16 شهریور 1402 به دلیل تعطیلی بازار از روز گذشته، هیچ نوسانی ندارد. تمامی خودروها در ثبات کامل قیمتی قرار گرفته‌اند. البته به احتمال قوی با آغاز روند دوباره معاملات از ابتدای هفته آینده، شاهد افت و خیز دوباره قیمت‌ها باشیم.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، امروز هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد.

پراید 131 و پراید 111 با مدل 1399 جزو اقتصادی‌ترین محصولات داخلی بوده می‌توان گفت از ابتدای هفته هیچ‌گونه تغییری نداشت. این دو خودروی شرکت سایپا به ترتیب با نرخ‌های 315 و 325 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که از چند روز گذشته افزایش اندکی را تجربه کرده و روی کانال 577 میلیون تومان ثابت شده و تغییری ندارد.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که هیچ تغییری نداشته و با قیمت 570 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژوپارس LX TU5 از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ 613 میلیون تومان معامله شد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار مونتاژی‌ها نیز قیمت خودرو با پیروی از داخلی‌های بازار، بدون هیچ نوسانی نسبت به روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که با نرخ 705 میلیون تومانی روز گذشته در حال معامله است.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت 745 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

هایما S5 دنده اتوماتیک که از معدود خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود، از چند هفته گذشته در محدوده یک میلیارد و 210 میلیون تومانی درحال نوسان بوده که امروز، بدون تغییر نسبت به روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و 210 میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که همانند دیگر خودروهای بازار، بدون تغییر و با نرخ یک میلیارد و 480 میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: همانطوری که می‌دانیم بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت، همانند هفته‌های پیشین در رکود به سر می‌برد و خودروسازان، بر سر فروش خودرو دچار چالش شده‌اند. اخبار ضدو نقیض از ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای به گوش می‌رسد که همین امر می‌تواند دلیلی بر افزایش قیمت خودروهای کره‌ای در بازار باشد.

جعفری در ادامه گفت: البته باید این نکته را در نظر داشت که قرار است واردات خودروهای دست دوم، بدون محدودیت حجم موتور و با عمر حداکثر پنج سال، وارد کشور شود. طبق گفته نمایندگان مجلس اگر قرار باشد واردات این خودروها طوری باشد که افراد بتوانند به ازای هر کد ملی، یک خودرو وارد کنند، به‌نظر می‌رسد که قیمت خودرو در بازار، خیلی پایین‌تر از قیمت‌های فعلی معامله شود و در همچین وضعیتی، احتمال استقبال کمتر از خودروهای کره‌ای در بازار بیشتر است. چراکه مردم ایران، علاقه بسیاری به محصولات آلمانی و ژاپنی دارند.

عماد جعفری در مورد قیمت خودرو در هفته آینده ادامه داد: به نظر نمی‌رسد که این نوع اخبار بتواند تأثیر زیادی روی قیمت‌ها داشته باشد و احتمالاً، بازار خودرو در وضعیت فعلی به روند خود ادامه دهد. ./ نجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: