کد خبر: ۳۳۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 05
قیمت دلار که در اولین روز این هفته رشد 500 تومانی را تجربه کرده بود اکنون نزولی است و به نیمه کانال 49 هزار تومان برگشته است.

شفا آنلاین>قیمت دلار امروز هم مانند روز گذشته کاهشی بود و به نیمه کانال 49 هزار تومان رسید و با قیمت 49 هزار و 500 تومان معامله شد. این در حالی است که در اولین روز این هفته قیمت دلار به 49 هزار و 800 تومان هم رسیده بود.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار که در اولین روز این هفته رشد 500 تومانی را تجربه کرده بود اکنون نزولی است و به نیمه کانال 49 هزار تومان برگشته است. اما معامله‌گران نه دلیل موثقی برای رشد قیمت دلار دارند و نه دلیل معینی برای کاهش قیمت.

قیمت دلار امروز 14 شهریور 1402

قیمت دلار در اولین روز هفته در حالی صعودی شد که اخبار مثبتی از تعامل میان ایران و آژانس منتشر شده بود. اینکه ایران تصمیم گرفته غنی‌سازی اورانیوم را کاهش دهد و آمریکا هم در مقابل پذیرفته ایران صادرات نفت خود را افزایش دهد.

این خبر در دو روز اول هفته نتوانست بازار را تحت تاثیر قرار دهد. اما از روز گذشته این خبر تاثیر کاهشی خود را بر بازار ارز گذاشت و قیمت دلار نزولی شد. البته برخی از معامله‌گران می‌گویند علت افزایش قیمت دلار نزدیک شدن به آخرین روزهای تابستان است که تقاضا برای دلار را افزایش می‌دهد و همین مساله به افزایش قیمت دلار دامن می‌زند. البته برخی از معامله‌گران هم می‌گویند هر سال در موسم سفر زیارتی اربعین قیمت دلار اندکی رشد را تجربه می‌کند. اما به نظر می‌رسد که افزایش قیمت دلار دلیل دیگری دارد چون بدون تغییر خاصی، قیمت دلار کاهشی شد.

پیش بینی قیمت دلار پس از اربعین

اکنون دلار مجددا روی مرز حساس قیمتی ایستاده است. پیش از این معامله‌گران اعلام کرده بودند که اگر قیمت دلار به کانال 49 هزار و 500 تومان برسد و بتواند بالای این رقم بماند، دلار افزایشی است و احتمال برگشت آن به رقم‌های پایین‌تر کمرنگ می‌شود.

البته پیش بینی‌ها و روند بازار حاکی از این است که قیمت دلار بعید است که به رقم‌های پایین‌تر از این برسد. سجاد بوربور، کارشناس اقتصادی هم درباره آینده قیمت دلار می‌گوید: «اگر قیمت دلار به کمتر از کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی بیاید فعالان اقتصادی برای خرید دلار یا طلا حمله می‌کنند و اجازه افت قیمت بیش از این مقدار را نمی‌دهد.»

این کارشناس اقتصادی می‌گوید: «قیمت دلار در منطقه تعادلی قرار دارد و در صورتی که تصمیم سیاست‌گذار کاهش قیمت دلار باشد، غیر از سرکوب این اسکناس هیچ کاری از دست دولت برنمی‌آید. توجه داشته باشید که ما باید دلار را به مثابه کالا در نظر بگیریم. مادامی که دولت کسری بودجه ساختاری داشته باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند نقدینگی را کنترل کند. در نتیجه نه تنها قیمت دلار، بلکه همه کالاها رشد خواهد داشت.» / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: