کد خبر: ۳۳۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 04
ند روز پیش نامه‌ وزارت صمت به اتحادیه کسب‌ و کارهای مجازی به منظور تعلیق دیوار و شیپور حواشی بسیاری را به دنبال داشت.

شفا آنلاین>اجتماعی>رضا الفت نسب، نایب رئیس اتحادیه کسب و کارهای مجازی اعتقاد دارد این اتحادیه تبدیل به بله قربان گوی وزارت صمت شده است در صورتی که اتحادیه باید در مشکلات صنفی پادرمیانی کند و برای حل آنها قدم بردارد.

به گزارش شفا آنلاین:چند روز پیش نامه‌ وزارت صمت به اتحادیه کسب‌ و کارهای مجازی به منظور تعلیق دیوار و شیپور حواشی بسیاری را به دنبال داشت. هرچند که در نهایت دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از «حل موضوع» برخورد با دو پلتفرم دیوار و شیپور خبر داد اما چرایی چنین اتفاقاتی همچنان پابرجاست.

دولت به مصوبه خود عمل نمی‌کند

رضا الفت نسب، دبیر اتحادیه کسب و کارهای مجازی به حواشی پیرامون پلتفرم‌های دیوار و شیپور اشاره کرد: وقوع چنین اتفاق‌هایی نوع نگاه وزارت صمت را نشان می‌دهد. در سال‌های گذشته تلاش می‌شد اگر نهادی مشکلی با کسب و کارهای آنلاین دارد وزارت صمت این وسط پادرمیانی و حل و فصل کند نه آنکه بر مشکلات دامن بزند.
او در ادامه اضافه کرد: مصوبه‌ای وجود دارد که اگر نهادهای دولتی بخواهند بر علیه کسب و کارهای آنلاین اقدام بکنند، باید ابتدا موضوع را داخل کارگروه مربوطه مطرح کنند و نباید بدون توجه به این امر دستور تعلیق و تعطیلی صادر شود اما کسی به این مصوبه عمل نمی‌کند.
وی افزود: مصوبه هم برای همین دولت است؛ این دستورالعمل از سمت دولت آقای روحانی بیرون آمد و سپس آقای زارع پور آن را به هیات دولت برد و تصویب کرد. در واقع می‌توان گفت به حرف خودشان هم عمل نمی‌کنند.

اتحادیه کسب و کارهای مجازی بله قربان گو وزارت صمت است

دبیر اتحادیه کسب و کارهای مجازی بر بی‌تاثیر بودن اتحادیه کسب و کارهای مجازی تاکید جدی کرد: اتحادیه کسب و کارهای مجازی تبدیل به بله قربان گو وزارت صمت شده است؛ در صورتی که به هیچ وجه نباید اینطور باشد.

الفت نسب اضافه کرد: دو سال است که انتخابات اتحادیه برگزار نشده است. همچنین جلسه‌ای هم برگزار نمی‌شود. در واقع اتحادیه نماینده وزارت صمت شده است در صورتی که اتحادیه باید در مشکلات صنفی پادرمیانی کند تا آن‎ها حل شود.

پلتفرم‌ها باید احراز هویت جدی‌تری انجام دهند

او افزود: در این سال‌ها هر موقع قیمت مسکن افزایش پیدا کرد، تقصیر را بر گردن پلتفرم‌ها انداختند؛ البته که پلتفرم‌ها هم باید سختگیری و احراز هویت جدی‌تری انجام دهند چرا که هیچ قانونی وجود ندارد که اگر ارزش ملکی 50میلیون تومان است نتوانند آن را به قیمت بالاتری برای مثال 70میلیون تومان ثبت کنند اما آیا بدون پلتفرم‌ها قیمت کاهش یا کنترل می‌شود؟
الفت نسب در پایان افزود: نباید نگاه به بازار مسکن در جامعه نگاه سرمایه‌ای باشد. در کشور ما اینطور است که برای افزایش و یا حفظ سرمایه خود مسکن می‌خرند. این در نگاه اقتصادی اشتباه است و مطمئنا به جامعه و اقتصاد داخلی لطمه می‌زند. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: