کد خبر: ۳۳۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 04
علل‌ها در پاس کردن فاکتورها مطرح است و ما طبق قرارداد باید براساس فاکتور از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنیم، اما گاهی مشاهده شده که آتیه سازان حافظ بر مبنای تعرفه با بازنشستگان حساب کرده است و فاکتور ملاک نبوده که نباید چنین باشد.

شفا آنلاین :جامعه >عمومی >رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در انعقاد و تمدید قرارداد با آتیه‌سازان حافظ از جانب ما بازنشستگان اصراری وجود ندارد و ما هرساله بین شرکت‌های مختلف از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار مناقصه برگزار می‌کنیم.

به گزارش شفا آنلاین مسئله درمان بازنشستگان تامین اجتماعی به یکی از پرمناقشه‌ترین مباحث حوزه بازنشستگی در سال‌های اخیر تبدیل شده است. از آنجا که توان مالی سازمان تامین اجتماعی برای برآورده کردن تعهدات خود طبق قانون الزام برای درمان بازنشستگان در سال‌های اخیر افت قابل ملاحظه‌ای داشته است، لذا بازنشستگان و تشکل‌های آن‌ها ناگزیر به سراغ بیمه‌های تکمیلی دیگری رفته‌اند. در این رابطه بازنشستگان همچنان مشکلات و دغدغه‌هایی دارند؛ از جمله اینکه باوجود پرداخت تعرفه‌های بالا خدمات لازم را از بیمه تکمیلی دریافت نمی‌کنند. از سوی دیگر، شرکت طرف قرارداد نیز مدعی است به دلیل کهولت سن تمامی طرف‌های قراردادش، ریسک بالایی تحمل می‌کند. 

محمد اسدی (رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی) در پاسخ به این سوال که آیا کانون بازنشستگان نسبت به تمدید قرارداد با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ در پایان آبان‌ماه امسال اصرار دارد، اظهارداشت: به‌طور کلی درباره انعقاد و تمدید قرارداد با آتیه سازان حافظ از جانب ما بازنشستگان اصراری وجود ندارد و ما هرساله بین شرکت‌های مختلف از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار مناقصه برگزار کرده و دعوت‌نامه می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که چه خدماتی را با چه تعرفه‌هایی می‌خواهیم و چه شرایطی داریم. شرکت‌های مختلف نیز در مناقصه شرکت می‌کنند. 

وی افزود: با این وجود ترجیح این است که یک بیمه تکمیلی بزرگ و دولتی این خدمات را ارائه دهد. زیرا شرکت بیمه تکمیلی طرف قرارداد باید بتواند از عهده حجم بالای مراجعه و تعهد بر بیاید. شرکت بیمه آتیه سازان حافظ نیز یک شرکت صد در صد دولتی است که تابع بیمه مرکزی نیز نیست. این شرکت هرساله در مناقصه شرکت می‌کند و نرخ‌های پیشنهادی آن نیز به گونه‌ای است که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها توان رقابت قابل ملاحظه‌ای دارد. با این وجود برخی کانون‌های بازنشستگی شهرستان‌ها تمایلی به ادامه قرارداد با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ نداشتند. 

اسدی ادامه داد: علیرغم همه این احوال، شرایط مناقصه در سال گذشته برای آتیه سازان حافظ برقرار بود و این شرکت نیز تعهد کرد که خدمات خود را به‌روز کند. در ماه گذشته نیز خدمات این شرکت تقریبا به‌روز شده بود. اما این ماه ما مقداری مشکل در پرداخت حق بیمه از طرف سازمان تامین اجتماعی داشتیم و هنوز در این زمینه ما حق بیمه مردادماه را ندادیم. حق بیمه‌ای که از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کسر می‌شود تا به آتیه سازان حافظ پرداخت شود، مدتی است پرداخت نشده و تازه اوایل شهریور حق بیمه تیرماه پرداخت شده است. معوقات ماه تا حدود ۴۵ روز نیز عقب افتاده بود که احتمالا تا نیمه شهریورماه همه آن‌ها پرداخت و به‌روز می‌شود. 

رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به گلایه‌های بازنشستگان از خدمات بیمه تکمیلی خود گفت: تعلل‌ها در پاس کردن فاکتورها مطرح است و ما طبق قرارداد باید براساس فاکتور از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنیم، اما گاهی مشاهده شده که آتیه سازان حافظ بر مبنای تعرفه با بازنشستگان حساب کرده است و فاکتور ملاک نبوده که نباید چنین باشد. 

وی در پایان تصریح کرد: پرداخت تعرفه‌ای کمتر از فاکتورهاست و طبق قرارداد ما نیست و از همین‌جا اعلام می‌کنم که اگر احدی از بازنشستگان دارای بیمه تکمیلی براساس تعرفه با او محاسبه شده به ما مراجعه کند زیرا تسویه هزینه‌های درمانی مشمول بیمه تکمیلی باید برابر کل فاکتور محاسبه و انجام شود. اگر مواردی براساس تعرفه هزینه درمانی دریافت کرده و سقف تعهدات سالانه‌شان نیز همچنان پر نشده بوده و در چنین شرایطی که سقف پر نشده، تعرفه‌ای با آن‌ها حساب کردند، حتما به شعب کانون بازنشستگان منطقه و شهرستان خودشان مراجعه و گزارش دهند تا حتما به این موارد رسیدگی کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: