کد خبر: ۳۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 02
شفاآنلاين - تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان موفق به شکست آمریکا قهرمان لیگ جهانی سال 2014 شد.

به گزارش شفاآنلاين، دومین دیدار تیم های گروه چهارم مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز در شهر کراکوف لهستان پیگیری می شود و تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه به مصاف آمریکا رفت.

شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه سه بر دو به پیروزی رسیدند تا یک پیروزی ارزشمند دیگر در پرونده کاری خود ثبت کنند.

ملی پوشان والیبال ایران در ست های سوم و چهارم این دیدار با امتیازهای 25 بر 19 و 25 بر 18 مغلوب آمریکا شدند، اما در ست های اول، دوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 19 و 17 بر 15 آمریکا را از پیش رو برداشتند تا با 5 امتیاز صدرنشین گروه چهارم این رقابت ها شوند.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران از سعید معروف، محمد موسوی، امیرغفور، عادل قائمی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف به عنوان ترکیب آغاز کننده تیم ایران برابر آمریکا استفاده کرد.

آرمین تشکری، مهدی مهدوی و میلاد عبادی پور دیگر بازیکنان ایران در این مسابقه بودند که به میدان آمدند.

سرمربی تیم ملی آمریکا نیز در ابتدای این دیدار از ترکیب تایلور ساندر، دیوید لی، میکا کرسیتنسن، مت اندرسون، مکسول هولت و گرت معاگو توتیا استفاده کرد.

آندری زنوویچ از روسیه به عنوان داور اول و رولان چولاکیان آرژانتینی به عنوان داور دوم قضاوت مسابقه ایران و آمریکا را بر عهده داشتند.

میانگین سنی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران 26 سال و میانگین سنی بازیکنان ایتالیا 26.7 دهم سال است. میانگین قد بازیکنان ایران 194 سانتی متر است و ملی پوشان ایتالیا با میانگین 197 سانتی متر، سه سانت از میانگین قدی بازیکنان ایران بیشتر هستند.

تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا قبل از این بازی با سه امتیاز در رتبه های دوم و سوم گروه چهارم رقابت های جهانی قرار داشتند. ملی پوشان والیبال ایران با شکست آمریکا 5 امتیازی شدند و در صدر گروه قرار گرفتند. آمریکا و فرانسه نیز رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

دو دیدار دیگر گروه چهارم مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز برگزار می شود که تیم بلژیک از ساعت 19 به مصاف پورتوریکو می رود و دو تیم آمریکا و فرانسه نیز از ساعت 22 و 45 دقیقه با هم روبرو می شوند.

تیم ملی والیبال ایران پنجمین حضور خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان را تجربه می کند و در نخستین دیدار دور مقدماتی خود نیز موفق به شکست سه بر یک ایتالیا شده بود.

دیدار ایران و آمریکا ششمین مسابقه رسمی والیبال دو کشور محسوب می شود که که در مجموع دو پیروزی و چهار شکست ره آورد ایران از این مسابقات است.

فهرست و نتایج دیدارهای رسمی ایران و آمریکا به قرار زیر است:

ایران 2 – آمریکا 3 (قهرمانی جهان 1970)

ایران صفر – آمریکا 3 (قهرمانی جهان 2006)

ایران صفر – آمریکا 3 (جام جهانی 2011)

ایران 3 – آمریکا 2 (قهرمانان قاره ها 2013)

ایران صفر – آمریکا 3 (لیگ جهانی 2014)

ایران 3- آمریکا دو (دور مقدماتی قهرمانی جهان 2014)

ملی پوشان والیبال ایالات متحده افتخارات زیادی در ورزش والیبال دارند که کسب سه مدال طلای بازی های المپیک در سال های 1984 (لس آنجلس)، 1988 (سئول) و 2008 (پکن) از جمله آنان است.

تیم ملی والیبال آمریکا همچنین مدال برنز مسابقات والیبال بازی المپیک سال 1992 بارسلونا را نیز در گنجینه افتخارات خود دارد.

این تیم پنج مدال لیگ جهانی والیبال را نیز به دست آورده است که دو مدال آن در سال های 2008 (ریودوژانیرو) و 2014 (فلورانس) از رنگ خوش طلا بوده است. یک مدال نقره در سال 2012 صوفیه و دو نشان برنز لیگ جهانی در سال های 1992 و 2007 از دیگر افتخارات این کشور در این رشته ورزشی است.

در گروه نخست رقابت های قهرمانی جهان نیز امروز سه مسابقه برگزار می شود که تیم های آرژانتین و صربستان همزمان با مسابقه ایران به مصاف یکدیگر رفتند و تیم های ونزوئلا و ااسترالیا نیز به ترتیب به مصاف کامرون و لهستان (میزبان) این رقابت ها می روند.

ايرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
كاوه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
0
بچه ها متشكريم همين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
0
به نظرم به حقشون رسيدن ولياقتش را داشتن
مريم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
0
آفرين قهرمان هاي واقعي و بي ادعا
كيارش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
0
چراكه نه دنياي بزرگان واليبال بايد جليو ي اين قهرمانان با غيرت زانو بزنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
0
گل كاشتين دل يك ملتو شاد كردين خدا دلتونو شاد كنه انشاله بارك اله به شما جوانهاي باغيرت وشجاع
پدر یک والیبالیست تیم ملی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
0
با سلام وخسته نباشید به تمامی جوانهای تیم ملی والیبال و تبریک این پیروزی ارزشمند به همه ملت عزیز انشا اله مسولان قدر این جوونها رو بدونن که دل یک ملتو شاد کردن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: