کد خبر: ۳۳۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 18
اخیراً در بیمارستان میناب اتفاقی نادر رخ داده و بخشی از جمجمه یک بیمار گم شده است.
شفا آنلاین>سلامت>بنابر گزارش ها، این موضوع باعث طرح شکایت خانواده بیمار از مسئولان بیمارستان شده است.
در این زمینه تحقیقات قضایی آغاز شده و رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور داده که موضوع فوراً بررسی شود.

به گزارش شفا آنلاین: رئیس کل دادگستری هرمزگان گفته است که پس از اطلاع دستگاه قضایی استان از موضوع و طرح شکایت خانواده بیمار، مسئولان بیمارستان مذکور تحت پیگرد قرار گرفته اند و رسیدگی به پرونده این افراد در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان میناب آغاز شده است.

به گفته مجتبی قهرمانی، دستورات لازم برای بازبینی دوربین‌ها و انجام معاینات و آزمایشات لازم به منظور بررسی قصور احتمالی کادر پزشکی و اخذ اظهارات آن‌ها برای تکمیل روند تحقیقات قضایی به پلیس آگاهی و پزشکی قانونی استان صادر شده است و نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در اینباره گفت: این بیمار ۱۴ ساله در تاریخ ۹ خردادماه سال جاری، ساعت ۱۹:۳۰ با سطح هوشیاری ٤ توسط فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان میناب به این بیمارستان منتقل شده بود که سریعاً به اتاق عمل فرستاده شد.

حسن زارعی افزود: به علت آسیب وارد شده به جمجمه این جوان در زمان تصادف مغز وی متورم شده بود که مورد عمل جراحی کرانیوتومی (باز کردن جمجمه برای کاهش فشار داخل مغز و از بین رفتن تورم) قرار گرفت.

وی گفت: پس از انجام این عمل، بیمار برای مراقبت‌های ویژه به مدت یک ماه در آی سی یو بستری شد و در این مدت بیمار سطح هوشیاری پایینی داشته و ارتباط برقرار نمی‌کرد، فقط ارتباط چشمی داشته است و قادر به حرکت هم نبوده است.

زارعی افزود: این جوان ۱۴ ساله در تاریخ ۲۷ تیرماه با علائم حیاتی گفته شده و با داشتن زندگی نباتی از بیمارستان مرخص شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیمار از زمان ترخیص تا به امروز چندین بار مراجعه و ویزیت شده که دیروز دوباره بستری و عمل جراحی کرانیوپلاستی انجام شد که در حال حاضر بیمار در بخش جراحی تحت مراقبت قرار دارد و حال عمومی وی خوب است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ عمل جراحی بر روی بیمار انجام شده گفت: در عمل جراحی دیروز، جاگذاری مش در جمجمه بیمار صورت گرفت و این بیمار هم اکنون علائم حیاتی نرمال دارد و از بخش مراقبت‌های ویژه ترخیص و هم اکنون در بخش جراحی بیمارستان بستری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: تیم پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب تا زمان بهبودی کامل بیمار در کنار وی و خانواده این جوان عزیز خواهد بود و همه تلاش خود را برای بهبودی کامل بیمار انجام خواهد داد.

زارعی درباره سوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص جمجمه و روند درمان بیمار، گفت: در تمام دنیا مرحله برداشت بخشی از جمجه مرسوم و بخشی از روند درمان است و مردم به مجموعه درمانی اعتماد کامل داشته باشند.

وی گفت: در مورد مسائل مطرح شده موضوع در حال بررسی کارشناسی بوده و در صورتی که همکاران بیمارستان اقدامی خارج از اصول علمی و موارد قانونی انجام داده باشند با افراد خاطی برابر مقررات برخورد می‌شود./صدا و سیما

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: