کد خبر: ۳۳۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 16
سعی کنید قبل از برقراری اولین رابطه زناشویی، ابتدا با آناتومی بدن خود به‌خوبی آشنا شوید. شناخت آناتومی بدن به شما کمک می‌کند تا تجربه راحت‌تر و بهتری از برقراری رابطه جنسی داشته باشید.
شفا آنلاین>سلامت جنسی>عقاید بسیاری در مورد اولین رابطه زناشویی وجود دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که اولین رابطه جنسی همراه با درد یا خونریزی شدید است. اگرچه ممکن است ناراحتی جزئی به وجود بیاید؛ اما برقراری اولین رابطه جنسی باعث درد یا خونریزی شدید نخواهد شد. مهم است به یاد داشته باشید که هیچ تعریف مشخصی از شرایط اولین رابطه جنسی وجود ندارد. از آن‌جایی که تعریف‌های متفاوتی برای اولین رابطه جنسی وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین:چند نکته و قانون کلی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید راحتی بیشتری را حین اولین رابطه جنسی خود تجربه کنید:
با آناتومی بدن خود آشنا شوید

سعی کنید قبل از برقراری اولین رابطه زناشویی، ابتدا با آناتومی بدن خود به‌خوبی آشنا شوید. شناخت آناتومی بدن به شما کمک می‌کند تا تجربه راحت‌تر و بهتری از برقراری رابطه جنسی داشته باشید. برای این کار سعی کنید خجالت را کنار بگذارید و اندام تناسلی خود را لمس کنید. شما می‌توانید از آلت تناسلی همسر خود نیز اطلاعات کافی کسب نمایید و با شناخت آناتومی بدن وی، رابطه بهتری را تجربه کنید. داشتن مطالعه در این زمینه می‌تواند کمک بسیاری به شما کند.
 با همسرتان در مورد نگرانی‌های خود صحبت کنید

 یکی از نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی که باید بدانید، ایجاد همدلی و صحبت کردن با همسرتان است. اگر فرد عصبی هستید یا نگرانید که حین برقراری اولین رابطه جنسی به شما آسیب وارد شود، حتماً این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید. شما می‌توانید همراه با همسرتان اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که هم از لحاظ جسمی و هم از نظر احساسی در شرایط کاملاً راحت و آسوده به سر می‌برید.
اطلاعات کافی در مورد نحوه به ارگاسم رسیدن کسب کنید

 ارگاسم رسیدن زوجین هنگام رابطه جنسی بسیار حائز اهمیت است. برخی افراد به‌طور طبیعی در اولین رابطه جنسی خود به ارگاسم نمی‌رسند که این کاملاً طبیعی است. رابطه جنسی مهارتی است که می‌توانید با گذشت زمان آن را ارتقا دهید. دقیقاً مانند رانندگی کردن یا سایر مهارت‌ها نیاز به تجربه و کسب مهارت کافی دارد. شما می‌توانید در مورد نحوه به ارگاسم رسیدن خود و یا همسرتان مطالعات لازم را به دست آورید. سعی کنید انتظارات واقع‌بینانه در مورد به ارگاسم رسیدن داشته باشید.
 اولین رابطه جنسی را آهسته انجام دهید

   رابطه جنسی می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد و شما را وادار به انجام حرکات سریع کند؛ اما توجه داشته باشید که انجام رابطه جنسی آهسته‌تر به سلامت جسمی و روحی شما کمک بیشتری می‌کند. سعی کنید ابتدا از حرکات آرام و ملایم استفاده کنید و چنانچه در این موقعیت راحت بودید آن را تغییر دهید. به‌خصوص در مورد اولین دخول سعی کنید سرعت خود را کم کنید تا ماهیچه‌های واژن کم‌کم به آلت مرد عادت کند. کاهش سرعت رابطه جنسی این فرصت را به شما می‌دهد تا لذت بیشتری ببرید.
 وقت کافی صرف معاشقه کنید

 معاشقه یک روش عالی برای آرام‌سازی ذهن و افزایش آگاهی و تجربه لذت بیشتری است. هرچه معاشقه طولانی‌تر و بهتر باشد، رابطه جنسی باکیفیت‌تری را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، داشتن معاشقه به خیس شدن واژن کمک کرده و باعث می‌شود اولین دخول راحت‌تر و بدون درد و خونریزی شدید فراهم شود. یکی دیگر از نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی این است که از روان‌کننده استفاده کنید. استفاده از روان‌کننده قبل از برقراری اولین رابطه زناشویی به‌ سهولت آن و رسیدن به اوج لذت جنسی کمک زیادی می‌کند؛ اما توجه داشته باشید که اگر از کاندوم استفاده می‌کنید، باید حتماً از روان‌کننده‌های بر پایه آب استفاده کنید. چرا که استفاده از روان‌کننده‌های بر پایه روغن باعث ایجاد اصطکاک در سطح کاندوم شده و احتمال پارگی آن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، شانس بارداری ناخواسته از این طریق نیز زیاد می‌شود.

 موقعیت‌های مختلف را امتحان کنید

 یکی دیگر از نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی این است که موقعیت‌های مختلف را امتحان کنید. اگر یک موقعیت جنسی برای شما ناخوشایند است، سعی کنید آن را تغییر دهید و موقعیت دیگری را امتحان نمایید. سعی کنید موقعیتی که در آن احساس راحتی می‌کنید را پیدا کرده و اغلب اوقات از آن استفاده نمایید. موقعیتی که انتخاب می‌کنید به نوع آلت تناسلی خودتان و همسرتان بستگی دارد. اغلب اوقات بهتر است اولین رابطه زناشویی را ساده انجام دهید تا برای شما و همسرتان مطلوب‌تر باشد.

یک سری نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی وجود دارد که باید آن‌ها را به‌دقت رعایت کنید. یکی از این موارد راهکارهای جلوگیری از بارداری و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی است. توجه داشته باشید که اولین رابطه جنسی می‌تواند احتمال ابتلا به عفونت‌های مقاربتی یا بیماری‌های واگیردار را افزایش دهد. از جمله این بیماری‌های مقاربتی می‌‌توان به اچ آی وی HIV و زگیل تناسلی HPV اشاره کرد. یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی یا بیماری ناخواسته استفاده از کاندوم است. توجه کنید که در مورد بیماری زگیل تناسلی کاندوم نمی‌تواند صددرصد منجر به جلوگیری از آن شود. چراکه ممکن است زگیل تناسلی روی کشاله‌های ران یا محدوده آن نیز وجود داشته باشد که امکان پوشاندن آن با استفاده از کاندوم وجود ندارد. اما کاندوم ایمنی بسیار بالایی را در برابر بارداری ناخواسته به وجود می‌آورد.
 جلوگیری از بارداری در اولین رابطه جنسی

 توجه داشته باشید که شما می‌توانید حتی در اولین رابطه جنسی خود نیز باردار شوید. اگر می‌خواهید از بارداری جلوگیری کنید، چندین گزینه پیشگیری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با توجه به تمایل خود یا با مشورت پزشک به کار ببرید. از جمله این راهکارهای پیشگیری از بارداری ناخواسته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

     کاندوم زنانه و مردانه
     قرص ضدبارداری
     دستگاه آیودی

استفاده از کاندوم و قرص ضدبارداری بیش‌تر رایج است. کاندوم به دو شکل مردانه و زنانه در بازار موجود است. کاندوم مردانه که از جنس لاتکس است را باید پس از برانگیخته شدن آلت روی آن کشیده و سپس شروع به برقراری رابطه جنسی کرد. کاندوم زنانه باید داخل واژن قرار بگیرد. این نوع کاندوم دارای دهانه بازی است که باید خارج از دهانه واژن قرار بگیرد. از آن‌جایی که استفاده از کاندوم مردانه بسیار راحت‌تر از کاندوم زنانه است، طرف‌داران بیشتری دارد. همچنین ضریب خطای بارداری کاندوم مردانه بسیار کمتر از کاندوم زنانه است.

پیشگیری از بارداری در دوران عقد

 قرص ضدبارداری با برندهای مختلفی در بازار موجود است که می‌توانید آن‌ها را با مشورت دکتر آنلاین ماما تهیه و مصرف نمایید. قبل از مصرف در مورد نحوه صحیح مصرف و تعداد روزهای آن اطلاعات لازم را کسب نمایید تا تأثیر کافی را داشته باشند. دستگاه آیودی IUD نیز یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری از بارداری است که باید در داخل واژن کار گذاشته شود.
اولین رابطه بعد عقد

بسیاری از زوج‌های جوان بلافاصله بعد از عقد اقدام به برقراری اولین رابطه زناشویی خود می‌کنند. این کار هیچ اشکالی ندارد؛ اما بهتر است فرهنگ و خواسته‌های خانواده‌های خود را نیز مدنظر داشته باشید. همچنین از آن‌جایی که احتمال بارداری در اولین رابطه جنسی نیز وجود دارد، بهتر است اطلاعات خود در مورد جلوگیری از بارداری را افزایش دهید تا خطر بارداری ناخواسته کاهش یابد. همچنین اطلاعات کافی در مورد نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی را به دست آورید تا بهترین نتیجه و تجربه حاصل شود. معاشقه کردن و استفاده از روان‌کننده‌ها را فراموش نکنید تا از شدت درد کاسته شود. شما می‌توانید با تحقیق در مورد تجربه اولین رابطه زناشویی نی نی سایت و همچنین مشاهده فیلم آموزش رابطه زناشویی صحیح در اینترنت، رابطه جنسی باکیفیت و حساب‌شده‌تری داشته باشید. در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه جنسی دارید می توانید از مشاوره سلامت جنسی پذیرش ۲۴ به صورت آنلاین استفاده کنید.

مشاوره آنلاین سلامت جنسی

 ترس از اولین رابطه زناشویی
چرا از اولین رابطه می‌ترسم؟

 عقاید مختلفی در مورد برقراری اولین رابطه جنسی وجود دارد. ممکن است شما از تجربیات افراد مختلف استفاده کرده باشید یا شنیده باشید که اولین رابطه جنسی می‌تواند همراه با درد یا خون‌ریزی زیاد باشد. درصورتی‌که شرایط بدنی و موقعیت افراد متفاوت بسیار مختلف است و احتمال این‌که شما درد یا خون‌ریزی شدیدی را در اولین رابطه جنسی خود تجربه نکنید وجود دارد. به‌طور کلی افزایش آگاهی نسبت به رابطه جنسی می‌تواند به ارتقای کیفیت آن کمک زیادی کند.
 علت پریود نشدن بعد از اولین رابطه جنسی چیست؟

به‌طور کلی خانم‌هایی که سیکل قاعدگی منظمی دارند و بعد از اولین رابطه جنسی خود پریود نشده‌اند، باید برای انجام تست بارداری به پزشک مراجعه کنند. همچنین برای آزمایش بارداری در منزل می‌توان از بی‌بی‌چک نیز استفاده کرد. در مورد خانم‌هایی که سیکل قاعدگی نامنظم دارند نیز احتمال دارد تست بارداری آن‌ها منفی باشد؛ اما چند روز بعد که مجدداً تست بارداری انجام می‌دهند، احتمال مثبت بودن پاسخ نیز وجود دارد.
 چرا تغییرات هورمونی بعد از اولین رابطه جنسی به وجود می‌آید؟

برقراری اولین رابطه جنسی ممکن است تغییرات هورمونی را نیز به‌دنبال داشته باشد. از آن‌جایی که هنگام برقراری رابطه جنسی، مغز مواد شیمیایی زیادی را آزاد می‌کند، ممکن است هورمون‌های اندروفین، دوپامین و اکسی توسین با تغییراتی همراه شوند. اکسی توسین به‌عنوان هورمون عشق نیز شناخته می‌شود. افزایش این هورمون در بدن منجر به افزایش اعتمادبه‌نفس و افزایش احساس رضایت‌مندی و شادی در فرد شود.

 از تغییراتی که معمولاً در برقراری رابطه جنسی پدید می‌آید، می‌توان به افزایش جریان خون در سینه‌ها اشاره کرد. به این صورت که معمولاً جریان خون در اطراف نوک سینه‌ها افزایش‌یافته و ممکن است حساس‌تر و بزرگ‌تر از حد معمول شوند. البته این تغییرات موقتی بوده و پس از مدتی نوک سینه به حالت اولیه خود باز خواهد گشت. علاوه بر این، ممکن است دهانه واژن نیز به علت افزایش گردش خون کمی متورم و بزرگ‌تر از حالت عادی مشاهده شود. این حالت نیز موقتی بوده و پس از گذشت مدت زمانی به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.

سوزش در اولین رابطه جنسی
 آیا داشتن سوزش بعد از اولین رابطه جنسی طبیعی است؟


توجه داشته باشید که واژن بخش بسیار حساسی از بدن خانم‌ها را تشکیل می‌دهد و احتمال این‌که پس از برقراری اولین رابطه جنسی با سوزش یا واکنش‌های آلرژیک مواجه شوید بسیار زیاد است. چراکه ممکن است واژن نسبت به کاندوم یا مواد روان‌کننده واکنش نشان دهد و این واکنش اغلب همراه با سوزش، خارش، تورم و التهاب همراه خواهد بود. یکی دیگر از علل سوزش بعد از اولین رابطه جنسی داشتن مقاربت خشن است. به این علت که ممکن است برخی اوقات از مواد روان‌کننده در برقراری روابط جنسی استفاده نشود و به دلیل ایجاد سایش زیاد احساس درد و سوزش به وجود بیاید. حتی احتمال پارگی بافت‌های واژن و بروز خون‌ریزی نیز وجود دارد. برای جلوگیری از این عارضه توصیه می‌شود حتماً از روان‌کننده استفاده کرد و برقراری اولین رابطه جنسی را آهسته‌تر انجام داد.

یکی دیگر از عللی که ممکن است باعث بروز سوزش بعد از اولین رابطه جنسی شود، وجود قارچ یا عفونت‌های واژینال است. از آن‌جایی که واژن خانم‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است و ممکن است پس از برقراری اولین رابطه جنسی دچار میکروب یا باکتری شود، این باکتری‌ها پس از گذشت مدت زمانی منجر به بروز خارش و سوزش در واژن می‌شوند و چنانچه سریعاً نسبت به درمان آن‌ها اقدام نشود، ممکن است عوارض جدی‌تری را به‌همراه داشته باشد. معمولاً متخصص زنان و زایمان در این باره می‌تواند کمک زیادی به شما کند و با تجویز انواع قرص‌ها، پمادها و داروهای ضد قارچ این مشکل را به‌خوبی برطرف نماید.

 توجه داشته باشید که ایجاد سوزش بعد از اولین رابطه می‌تواند تأثیر به‌سزایی در روابط جنسی زوجین ایجاد کند؛ زیرا معمولاً خانم‌هایی که پس از اولین مقاربت خود به درد و سوزش زیادی مواجه می‌شوند، معمولاً تمایل کمتری به برقراری رابطه جنسی دوباره نشان می‌دهند؛ بنابراین بهتر است قبل از انجام اولین رابطه جنسی تدابیر کافی در مورد سوزش و درد لحاظ شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: