کد خبر: ۳۳۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 12
موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی:
پیشنهادات زیادی برای غنی شدن این لایحه ارائه شد. برخی در حد حذف و اضافه بعضی کلمات از لایحه و تکراری بود. این پیشنهادات چارچوب لایحه را تحت تاثیر قرار نداد.

شفا آنلاین>عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: در لایحه مقرر شده، درآمد حاصل از جریمه‌ها صرف اشتغال و ازدواج جوانان و کمک به محرومین کمیته امداد امام خمینی و آسیب‌های اجتماعی شود. یک ریال از این جریمه‌ها به نیرو انتظامی و ارگان‌های دیگر اختصاص داده نشده است.

به گزارش شفا آنلاین:حجت الاسلام موسی غضنفر‌آبادی نماینده بم، ریگان، فهرج، نرماشیر در مجلس با اشاره به روند بررسی «لایحه حمایت از خانواده برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیشنهادات زیادی برای غنی شدن این لایحه ارائه شد. برخی در حد حذف و اضافه بعضی کلمات از لایحه و تکراری بود. این پیشنهادات چارچوب لایحه را تحت تاثیر قرار نداد.

 بخش هایی از گفت و گوی غضنفر آبادی را در ادامه می خوانید:

  • ما موظف هستیم پیشنهادات نمایندگان را بررسی کنیم، هر پیشنهادی که جامع و کامل باشد اعمال خواهیم کرد. حتی پیشنهادات ویرایشی نیز تاکنون در نظر گرفته شد.
  • لایحه عفاف و حجاب ۲ قسمت فرهنگی و کیفری دارد،  در مباحث کیفری جرایم بر اساس نوع جرم تعیین شده است. جرائم سازمان یافته یا جرائمی که اشخاص شاخص انجام دهند مجازات سنگین تری دارند.
  • ما در کمیسیون قضائی و حقوقی مباحث کیفری و جرائم را به دقت بررسی کردیم، نوع جریمه برای افرادی که در اماکن گردشگری، ادارات، داخل خودرو، موتور سیکلت و پارک‌ها و مکان‌های عمومی کشف حجاب می‌کنند، تعیین شد. تعیین جریمه برای حدود مختلف کشف حجاب از جمله بد حجابی، بد پوششی، برهنگی و نیمه برهنگی نیز مورد بررسی قرار گرفت.
  • مواد این لایحه با ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی متفاوت است. این ماده قانونی نسخ نشده است، اما شیوه برخورد‌ها در لایحه حمایت از خانواده برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب متفاوت از ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی به رشته تحریر در آمد.
  • در لایحه شیوه برخورد با بدحجابان به صورت استفاده از نرم افزار‌های روز است. در این شیوه پلیس درگیر نمی‌شود و از دوربین‌های شهری برای کشف جرم و شناسایی و تعقیب متهم استفاده می‌شود.
  • در این لایحه بیشتر جریمه نقدی در نظر گرفته شده، لذا برخورد با مجرمان تاثیری بر آمار زندانیان کشور ندارد. جریمه‌ها یا از حساب مجرمین برداشت می‌شود یا به عنوان بدهکار در سابقه آن‌ها ثبت می‌گردد.
  • در لایحه مقرر شده، درآمد حاصل از جریمه‌ها صرف اشتغال و ازدواج جوانان و کمک به محرومین کمیته امداد امام خمینی و آسیب‌های اجتماعی شود. یک ریال از این جریمه‌ها به نیرو انتظامی و ارگان‌های دیگر اختصاص داده نشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: