کد خبر: ۳۳۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 10
شهرداری تهران ۴۰۰نیروی یگان حفاظت شهرداری تهران را به عنوان حجاب‌بان و با حقوق ماهیانه ۱۲میلیون تومان در ایستگاه‌های متروی تهران مستقر می نماید.
شفا آنلاین>دکتر انور خیرآبادی:براساس اخبار منتشره قرار است شهرداری تهران ۴۰۰نیروی یگان حفاظت شهرداری تهران را به عنوان حجاب‌بان و با حقوق ماهیانه ۱۲میلیون تومان در ایستگاه‌های متروی تهران مستقر نماید. این نیروهای آموزش‌دیده که توسط شرکت «حامیان شهر شهرداری تهران» استخدام شده‌اند، وظیفه تذکر لسانی، ممانعت از ورود به واگن‌های مترو و تحویل بدحجاب‌ها یا بی‌حجاب‌ها به پلیس را برعهده خواهند داشت. این نیروها که توسط یگان حفاظت شهرداری تهران گزینش شده و کلاس‌های آموزشی مربوط به این کار را نیز گذرانده‌اند، به زودی در ایستگاه‌های مترو وارد عمل خواهند شد. در اینکه حجاب و پوشش مناسب جامعه اسلامی امری قانونی و شرعیست شکی نیست و در اینکه امربه معروف ونهی از منکر امری عمومی و وظیفه‌ای اخلاقی و اجتماعی است هم شکی نیست.
ولی به عنوان یک معلم دانشگاه و حقوقدان چند پرسش مطرح میکنم اول اینکه آیا شهرداری تهران به بقیه تکالیف قانونی خویش در اداره امور شهری همچون رفع مشکل ترافیک و تسهیل تردد شهری، مبارزه با ساخت وسازهای غیرمجاز، جلوگیری از شهرفروشی به نام تراکم، پیشگیری از نابودی فضای سبز شهری بنام برج باغ و تعیین محدود طرح ترافیک و بازسازی بافت فرسوده شهری وپارکبانی و پاکبانی را به درستی و دقت انجام داده؟! که حال دراندیشه حجاب‌بانی است؟! دوم اینکه آیا جابجایی مسافرین شهری با سیستم تاکسیرانی و اتوبوسرانی با مترو متفاوت است؟! یا لابد می‌خواهید حجاب‌بان اتوبوس و حجاب‌بان تاکسی هم استخدام کنید.
ثانیا بهتر نیست به جای اموری که تخصص ندارید در این مقوله بیشتر دخالت نکنید و به امور تخصصی و تکالیف شهری و رفع معضلات شهری خویش بپردازید و مقوله حجاب و عفاف شهروندان را به مراکز فرهنگی وحوزه‌های علمیه و روحانیت و به ضابطین قضائی پلیس و بسیج بسپارید ثالثا آیا تضمینی وجود دارد که حجاب‌بانان هم همانند نیروهای رفع سدمعبر از حدود تکالیف وظایف خویش عدول نکنند و‌ای بسا این کارتان هم اثر معکوس دهد؟! رابعا پیشنهاد می‌کنم در ادارات خودتان نیروهای امر به معروف و نهی از منکر مستقر بفرمایید تا همانند معاون اداره کل حقوقی شهرداری آقای... ب به جرم ارتشاء دستگیر شود یا همانند آقای... در مجموعه دفترتان به جرم حمل سلاح غیرقانونی بازداشت نشود یا همانند آن کارمند مجموعه دفترتان پست فروشی نکند و مدیران نگمارد یا اختلاس نکنند درهرصورت همان‌گونه که رئیس شورای اسلامی شهر تهران آقای مهندس مهدی چمران گفتند این کار هم بدون اطلاع اعضای شورای شهر بوده و بدون حضور پلیس ثمربخش نخواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: