کد خبر: ۳۳۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 06
همراه‌سرای پناه واقع در خیابان امیرلو در منطقه6 تهران دیروز افتتاح شد
شفا آنلاین>سلامت>تا همین چند وقت پیش، وقتی گذرتان به خیابان‌های نصرت و قریب در منطقه 6 می‌افتاد، گوشه گوشه معابر در اطراف بیمارستان امام خمینی(ره)، چادرهایی علم شده بود و همراهان بیمارانی که نه جایی در این شهر درندشت داشتند و نه پولی در جیبشان باقی مانده بود، در این چادرها اسکان داشتند. درد بیمارشان یک طرف ماجرا و درد بی‌پولی و بی‌سرپناهی در تهران طرف دیگر ماجرای تلخ این روزهای زندگیشان بود. مدت اقامتشان محدود به یکی، دو روز نبود، گاهی تا چندماه بیمارشان در بیمارستان و خودشان در همان چادر، چشم انتظار سرپا شدن عزیزشان بودند. هوای سرد و گرم فرقی نداشت در برف، باران و یا در آفتاب سوزان تابستان، چادر تنها محلی بود تا به آن پناه ببرند و در هر زمانی انتظار کشیدن در چادر تنها چاره آنها بود.
به گزارش شفا آنلاین:خیابان‌های اطراف بیمارستان‌های دولتی، در سال‌های اخیر شاهد پدیده «چادرخوابی همراهان بیمار» بود که این نیاز مبرم را ایجاد می‌کرد تا برای همراهان بیماران، محلی جهت اسکان و اقامت موقت درنظر گرفته شود. بیمارستان‌‎‌هایی چون مفید، شریعتی، امام‌خمینی، رجایی، رسول اکرم و ... ازجمله بیمارستان‌های بزرگ تهران هستند که در اطراف آنها این پدیده رقم خورده است. به‌گفته مسئولان 50 تا 60درصد بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها از شهرستان‌ها و نقاط دوردست هستند و بر همین اساس بحث ساخت همراه‌سراها در اطراف بیمارستان‌های بزرگ، در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی تهران با کمک خیرین قرار گرفت.
روز گذشته پلاک 53خیابان امیرلو در فاصله کمتر از 5دقیقه با بیمارستان امام خمینی آماده پذیرایی و ارائه خدمت به همراهان بیماران این بیمارستان شد و در شصت‌وششمین پویش امید و افتخار، «همراه‌سرای پناه» افتتاح شد. حال این محل آماده است تا همراهان بیماران دیگر در چادر نمانند و به‌صورت کاملا رایگان از این اقامتگاه خدمات دریافت کنند. این همراه‌سرای 110تختخوابی توسط خیرین ساخته شده و یک همکاری مشترک میان مدیریت شهری و دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است./همشهری



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: