کد خبر: ۳۲۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 03
محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: «گزارش مفصلی از مهاجرت پزشکان برای مسئولان فرستادیم. هم در مرکز پژوهش‌های مجلس جلساتی تشکیل شد و هم شورای عالی امنیت ملی به موضوع ورود کرد. ریاست جمهوری و معاونت علمی و فناوری پیگیر هستند. بالاخره به اندازه کافی حساس شدند.»
شفا آنلاین>سلامت>بررسی آمارها نشان از افزایش تمایل و اقدام به مهاجرت در میان ایرانیان می‌دهد. در این میان مهاجرت پزشکان، در سال‌های اخیر بارها مطرح و بحث‌برانگیز شد.

به گزارش شفا آنلاین:محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگویی گفت: «گزارشی مفصل از مهاجرت پزشکان برای مسئولان فرستادیم. اکنون نمی‌توان گفت به مرز بحرانی رسیده‌ایم، اما باید حتما حساس شویم که در آینده بدتر نشود. بر اساس این گزارشی که دادم، هم در مرکز پژوهش‌های مجلس جلساتی تشکیل شد و هم شورای عالی امنیت ملی به موضوع ورود کرد. ریاست جمهوری و معاونت علمی و فناوری هم پیگیر هستند. بالاخره به اندازه کافی حساس شدند.»

رئیس‌زاده توضیح داد: «بحث مهاجرت جنبه بسیار مهم دیگری دارد؛ یعنی مهاجرت شغلی. آمار مهاجرت شغلی بیشتر از آمار مهاجرت از کشور است. مانند متخصصی که به دلایل معیشتی و تعرفه‌های نامناسب به کارهای زیبایی می‌رود. حدود 20 هزار پزشک عمومی در کشور، دیگر کار پزشک عمومی نمی‌کنند. حالا یا پزشکی را کنار گذاشته‌اند یا به حوزه‌هایی رفته‌اند که نیاز ضروری مردم نیست.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: