کد خبر: ۳۲۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 30
براساس آمارهای ثبت اسناد و ثبت احوال افزایش ثبت طلاق و ازدواج نشان از احتمال ساختگی بودن این واقعه دارد که برای مقابله با آن نیاز به تمهیدات ویژه در راستای شناسایی افراد واجد شرایط است.
شفا آنلاین>رئیس اداره ثبت احوال مهاباد در این رابطه گفت: امسال ۱۸۹ فقره پرونده طلاق در شهر و ۳۶ واقعه طلاق در سطح روستاهای تابعه شهرستان ثبت شده که از این تعداد ۶۵ فقره صوری و ساختگی بوده که با اهداف مختلف انجام شده است.
به گزارش شفا آنلاین:رحیم خوش پرواز تأکید کرد: اخذ طلاق توافقی از طریق دستگاه قضایی به راحتی امکان پذیر بوده و از طرفی دفاتر ثبت ازدواج نیز آن را ثبت و شرایط برای ازدواج دوباره افراد به بهانه دریافت تسهیلات بانکی به این طریق فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه قانون اجازه تعویض شناسنامه و حذف اسامی همسران قبلی در شرایط فوت یا طلاق را به متقاضیان داده است، گفت: طی سه ماهه آخر سال گذشته، ۷۰ مورد تعویض شناسنامه که با هدف حذف نام بوده به منظور ازدواج صوری و دریافت وام درخواست شده که این روند با هماهنگی اداره کل ثبت احوال آذربایجان غربی متوقف شده است.
خوش پرواز از شناسایی ۳۰ شناسنامه جعلی نیز خبر داد و یادآور شد: اعلام جرم برای تمامی افرادی که از مدارک جعلی سوءاستفاده و به صورت غیرقانونی از خدمات دولتی استفاده کرده‌اند، انجام و پیگیری لازم صورت می‌گیرد.
 سرهنگ امیررضا رسولیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مهاباد هم گفت: ۵۰ پرونده جعل اسناد و مدارک هویتی با هدف ازدواج دوباره و گرفتن وام در این شهرستان تشکیل شده و در همین رابطه نیز سه متهم شناسایی شده‌اند که در مرحله جلب و دستگیری قرار دارند.
 حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد نیز با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج باید براساس ارزیابی دقیق مدارک متقاضیان باشد، گفت: مدیران شعب بانکی شهرستان قبل از پرداخت وام تکلیفی از جمله ازدواج باید از اداره ثبت‌احوال از واجد شرایط بودن متقاضی مطمئن باشند.
منبع: روزنامه ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: