کد خبر: ۳۲۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 30
روز پنجشنبه در فضای مجازی اگهی دیده شده که در این آگهی نوشته شده که پسمانده غذای خود را دور نریزید و به نیازمندان دهید در صورتی که ایرانیان از باستان به امروز شده نان خشک خورده اند اما پسماند غذای کسی را خیر.
شفا آنلاین>این آگهی در اینستاگرام، تلگرام و این آگهی می چرخند و این می تواند باعث شود تا فاصله بین مردم و مسوولین بیشتر شود از سوی دیگر این امر باعث می شود تا بیماری انتقال پیدا کند و دید مردمان دیگر را نسبت به ایران بد خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین:فقر دلیل نمی شود تا هرگونه آگهی که فرهنگ ایران را نابود می کند را منتشر دهیم و حتی مدیران این سایت ها نباید بگذارند که چنین آگهی منتشر شود و مسوولین نیز باید مقابله کند با چنین آدم هایی که آبروی مومنین را می برند.

آبروی ملتی در خطر است

مصطفی اقلیما، پدر مددکاری اجتماعی در خصوص این آگهی به خبرنگار ما گفت: دولت نباید بگذارد که هر کسی هر آگهی که دوست دارد بگذارند این کار هم بیماری را انتقال پیدا می کند؛ غذای مانده هزاران بیماری را منتقل می کند.

وی در ادامه افزود: مردم اگر غذا نداشته باشند هم حاضر نیستند غذای مانده کسی را بخورند، این آگهی ها برای برخی افراد مهم است و برخی افراد پولدار توجهی به این آگهی ها نخواهند داشت کمک خواهی به این روش نوعی توهین است که به مردم خواهد شد و این می تواند به نوعی کلاهبرداری باشددولت به جای اینکه غذاهای نذری تاسوعا و عاشورا را کم کند باید به فکر این باشد که به مردم برسد.

پدر مددکاری اجتماعی گفت: در آمریکا هم به همنوع خود کمک می کنند اما نه مثل اینجا که هرکس هرچیزی که چندین بار استفاده کرده و دیگر به درد نمی خورد را به دیگری می دهد به طور مثال در آمریکا وقتی بخواهند لباسی اهدا کند آن را می شورند اتو می کنند و بعد اهدا می کنند اما در اینجا لباس کهنه خود را که کثیف هست اهدا می کنند و این امر توهین است.

وی در ادامه افزود: پلیس طی ۲۴ ساعته می تواند صاحب این آگهی های توهین آمیز را پیدا کند البته اگر برای مسوولین مهم باشد که مقابل این افراد بایستداین افراد با آبروی یک ملت بازی می کنند و باعث تشویش اذهان عمومی می شود بهتر است که مسوولین هرچه سریع تر مقابل این افراد بایستند.

مصطفی اقلیما در پایان افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد مردم با مشکل رو به رو هستند اما دلیل نمی شود تا ابروی ملتی برود و ۲۰ درصد که پولدار هستند به این آگهی ها اثلا توجه نمی کنند اما این نوع آگهی ها باعث می شود تا آبروی ملتی برود.

فرهنگ مردم پسماند خور نیست

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس در خصوص آگهی کمک پسماند غذایی خود را به مردم نیازمند بدهید به خبرنگار ما گفت: این امر از نظر فرهنگی و سیاسی برای جامعه مضرر و تحقیر آمیز است مردم هرچقدر نیازمند باشند اما پسماندخور نیستند و دولت باید جلوی این افراد سودجو را بگیرد.

وی در ادامه افزود:دولت باید تدابیری برای که این نذری هایی که مردم لب نمی زنند و در کنار جداول می گذارند و اصراف می شود می اندیشید و بعد مقابل اصراف روزانه مردم گرفته شود و از سوی دیگر نگذارد تا مردم بیشتر از این تحقیر شوند

این جامعه شناس در ادامه افزود: مردم ما نان خشک می خورند اما پسمانده نخواهند خورد و این امر به نظر بنده کار کسانی است که قصد دارند بی اعتمادی بین مردم و دولت را بیشتر کنند و به جهانیان به فهمانند که مسوولین به فکر مردم نیستند و دید سیاسی را نسبت به جامعه ایران بد کنند.

امان الله قرایی مقدم در پایان افزود: این کار پیام بی اعتمادی و افزایش این بی اعتمادی بین مردم و مسوولین است و به جهان می خواهد بگوید که مسوولین برج نشین به فکر مردم نیستند و مسوولین باید مقابل این نوع آگهی ها ایستادگی کند تا بیشتر از این بی اعتمادی صورت نگیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: