کد خبر: ۳۲۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 29
چرا همان گونه که برای بازار مرغ هرکدام از متخلفان 500 میلیون تومان جریمه شدند، خبری درباره جریمه دلالان متخلف در بازارهای خودرو و مسکن به صورت چند صد میلیونی یا حتی بالاتر وجود ندارد؟
شفا آنلاین>در خبرها گفته شد که دو فروشنده مرغ در فضای مجازی به دلیل گران‌فروشی ۱۰ میلیارد ریال جریمه شدند. خبری جنجالی که خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی انتشار داده و آورده است: «مسعود امراللهی مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پایش بازار مرغ، دو فروشنده این محصول در فضای مجازی شناسایی و هر کدام با اتهام فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب به ۵۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.»
به گزارش شفا آنلاین:برخورد قاطع و جریمه سنگین و نقره داغ کردن متخلفان در مسئله گران فروشی مرغ اقدامی است که برای کنترل بازار این کالای اساسی لازم است و از آن جایی که کشورمان یکی از 10 کشور تولیدکننده برتر مرغ گرم در جهان محسوب می شود، چنین اقداماتی برای حفظ این دستاورد و ایجاد تعادل در بازار نیاز است اما اکنون این پرسش از مسئولان مربوط در دستگاه های نظارتی مطرح است که چرا اقدامات مشابهی برای برهم زنندگان بازار خودرو و مسکن انجام نمی‌شود که هرازگاهی فضای مجازی و انواع اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی در آن را به فضای تاخت و تاز خود و عواملشان تبدیل می کنند، چرا عده ای قلیل از دلالان و سفته بازان بازارهای خودرو و مسکن می توانند به راحتی با استفاده از فضای مجازی و به دور از هرگونه نظارتی در انواع برنامه های کاربردی خرید و فروش به صورت پنهان و آشکار یکه تازی و با قیمت ها بازی کنند و زندگی و سرمایه های مردم را به بازی بگیرند و ثروت‌های بادآورده درست کنند؟ چرا همان گونه که برای بازار مرغ هرکدام از متخلفان 500 میلیون تومان جریمه شدند، خبری درباره جریمه دلالان متخلف در بازارهای خودرو و مسکن به صورت چند صد میلیونی یا حتی بالاتر وجود ندارد؟ چرا این افراد می توانند بدون کمترین نگرانی،  فضای انتظاری برای گران فروشی بیشتر را به وجود بیاورند؟
خوب است اقدامی که از طرف وزارت جهادکشاورزی برای بازار مرغ صورت گرفته از طرف دستگاه های نظارتی در وزارتخانه های صمت و راه و شهرسازی نیز برای متخلفان بازارهای خودرو و مسکن در فضای مجازی دنبال شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: