کد خبر: ۳۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 09
نائب رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- نائب رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی كشور گفت:ايران در رابطه با ارائه خدمات شنوایی درزمينه تجهیزات و امکانات نسبت به کشورهای توسعه یافته و خاورمیانه شاخص است.

دکتر سعید ملایری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر با اشاره به این که البته هنوز جای توسعه و پیشرفت دراين زمينه وجود دارد؛ افزود: برای نمونه غربالگری شنوایی سراسری برای نوزادان مدت هاست در بیمارستان های دولتی و خصوصی راه اندازی شده است كه بايد با قوت ادامه يابد.

وی درباره مشکلات موجود دراين بخش نيز تصریح کرد: نیروهای فارغ التحصیل دراين رشته برای راه اندازی مراکز و ارائه خدمات؛ نیازمند هزینه و سرمایه گذاری های زیادی هستند و این تجهیزات که عمدتأ وارداتی اند؛ هزینه های گزافی دارند و این امر برای آنان مشکل ایجاد می کند كه مسولان ودست اندركاران مربوطه بايد دراين باره نيز چاره انديشي كنند.

وی ادامه داد: از طرفی سمعک به عنوان مهم ترین وسیله تقویت شنوایی یکی از پروتزهای با قیمت بالا تلقی می شود که عمومأ سهم اصلی پرداخت هزینه از جیب مردم است و متأسفانه بیمه های مختلف وجه قابل توجهی را در زمینه جبران هزینه های آن تقبل نمی کنند.

ملایری خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اجرای برنامه غربالگری شنوایی بسیاری از نوزادان در بدو تولد کم شنوا تشخیص داده می شوند اما با توجه به تعداد محدود مراکز توانبخشی امکان ارائه خدمات توانبخشی شنوایی مناسب برای همه آنها وجود ندارد.

وی از وزارت بهداشت خواست در سیاست گذاری های نظام سلامت ،رسیدگی به مشکلات مذکور را در اولویت قرار دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: