کد خبر: ۳۲۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۲ - 2023July 18
پزشکی در ایران جزو افتخارات ما است. کاری در جهان وجود ندارد که ما در ایران انجام ندهیم و تقریبا نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم.

شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱.۲ میلیون نفر از کشور‌های مختلف برای درمان به ایران آمدند، افزود: بیشترین مراجعاتی که به ما می‌شود در بحث درمان ناباروری است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سعید کریمی، در دومین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: پزشکی در ایران جزو افتخارات ما است. کاری در جهان وجود ندارد که ما در ایران انجام ندهیم و تقریبا نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم.

وی افزود: این امر نتیجه همت پزشکان توانمند و کادر درمان فاخر و مراکز پیشرفته کشور است.

دکتر کریمی گفت: حدود ۱۱۰۰ بیمارستان در ایران وجود دارد که حدود ۷۰۰ مورد آن دولتی است و مابقی خصوصی هستند. از این تعداد، ۲۵۰ بیمارستان مجوز استاندارد گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱.۲ میلیون نفر از کشور‌های مختلف برای درمان به ایران آمدند، افزود: بیشترین مراجعاتی که به ما می‌شود در بحث درمان ناباروری است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: از جمله موارد دیگری که برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند، می‌توان به جراحی‌های زیبایی، جراحی چشم و قلب، بیماری‌های مرتبط با سرطان، دندان‌پزشکی، پیوند عضو اشاره کرد.

دکتر کریمی با بیان اینکه نقش بیمه‌ها باید پررنگ‌تر شود، گفت: مریض باید با خیال راحت و در یک مسیر استاندارد خدمت بگیرد.

وی افزود: بیماری که از کشور خارجی به ما مراجعه می‌کند، باید از ابتدا دسترسی داشته باشد و در یک بسته خدمتی مشخص درمان خود را بگیرد و راضی برود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تسهیل صدور مجوزها در سال گذشته، گفت: هدف ما این است که هر فرد یا مرکزی که بتواند خدمت استاندار ارائه دهد به او مجوز داده شود.

وی گفت: اعزام بیمار به دو صورت است، یا دولت‌ها اعزام می‌کنند یا خود بیمار اقدام می‌کند که در هر دو زمینه باید چارچوب‌های مشخصی وجود داشته باشد. / بهداشت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: