کد خبر: ۳۲۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۶ تير ۱۴۰۲ - 2023July 07
تحقیقات جدید منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که بزرگسالان آمریکایی که در محل کار احساس تبعیض می کنند در مقایسه با افرادی که تبعیض کمتری را در محل کار تجربه می کنند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند.

شفا آنلاین>سلامت>یک مطالعه جدید نشان می دهد که احساس تبعیض در محل کار می تواند تأثیر منفی بر سلامت قلب افراد داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین: تحقیقات جدید منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که بزرگسالان آمریکایی که در محل کار احساس تبعیض می کنند در مقایسه با افرادی که تبعیض کمتری را در محل کار تجربه می کنند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند.

فشار خون بالا که وضعیتی است که تقریباً نیمی از بزرگسالان ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد، عامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است که علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. نویسندگان مطالعه انجام شده، نگرانی‌های بی شماری در مورد اثرات نژادپرستی و تبعیض، بر بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری ها را نشان می دهند.

محققان برای این مطالعه، تبعیض در محل‌کار را به عنوان یک شرایط ناعادلانه یا رفتار ناخوشایند در محل کار به دلیل ویژگی های شخصی به ویژه نژاد، جنسیت یا سن، تعریف کرده اند.

1246 بزرگسالی که در شروع این مطالعه، بین سال‌های 2004 تا 2006، بدون فشار خون بالا بودند، برای حدود 8 سال تا سال‌های 2013-2014، تحت نظر قرار گرفتند.

شرکت کنندگان اکثرا سفیدپوست بودند و حدود نیمی از آنها زن بودند. حدود یک سوم از شرکت کنندگان در هر یک از گروه های سنی زیر بودند: سن کمتر از 45 سال. سنین 46-55 یا 56 سال و بالاتر.

در شروع مطالعه، اکثر شرکت کنندگان گزارش دادند که سیگاری نیستند. مصرف الکل تا حد متوسط ​​نداشتند (نوشیدن کم تا متوسط ​​= حداکثر دو نوشیدنی در روز برای مردان و یک نوشیدنی در روز برای زنان؛ نوشیدن زیاد الکل = بیشتر از نوشیدن متوسط). در شروع مطالعه درگیر تمرینات بدنی متوسط ​​تا زیاد (کم = هرگز؛ متوسط ​​= یک بار در هفته تا یک بار در ماه؛ زیاد = چندین بار در هفته) بودند.

برای ارزیابی معیار تبعیض در محل کار، شرکت‌کنندگان به سؤالات نظرسنجی در مورد تجربیات محل کار خود پاسخ دادند، مانند اینکه آیا احساس می‌کردند با آنها ناعادلانه رفتار می‌شود، بیشتر از دیگران زیر نظر گرفته می شوند یا بیشتر از دیگران نادیده گرفته می‌شوند.

همچنین در این نظرسنجی در مورد فراوانی توهین‌ها یا شوخی‌های قومی، نژادی یا جنسیتی در محل کار و همچنین اینکه آیا پاسخ‌دهندگان احساس می‌کردند که ارتقای شغلی منصفانه برای آن ها صورت می گیرد، سؤال شد.

محققان میزان تبعیض را بر اساس پاسخ شرکت‌کنندگان به نظرسنجی محاسبه کردند و سپس شرکت‌کنندگان بر اساس نمرات تبعیض درک شده به سه گروه تقسیم شدند: کم (امتیاز 6-7)، متوسط ​​(نمره 8-11)، یا بالا (نمره 12-30).

تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده نشان داد:

  • از 1246 نفر در این مطالعه، 319 نفر بعد از تقریباً هشت سال پیگیری، ابتلا به فشار خون بالا را گزارش کردند.
  • در مقایسه با افرادی که در ابتدای مطالعه امتیاز پایینی از تبعیض در محل کار کسب کردند، شرکت‌کنندگانی که نمرات مواجهه با تبعیض در محل کار را به میزان متوسطی ​​ داشتند، 22 درصد بیشتر احتمال داشت فشار خون بالا را در طول پیگیری گزارش دهند.
  • در مقایسه با افرادی که در هنگام ثبت‌نام در این مطالعه، امتیاز پایینی از تبعیض در محل کار کسب کردند، شرکت‌کنندگانی که میزان مواجهه با تبعیض در محل کار بالایی داشتند، 54 درصد بیشتر احتمال داشت که فشار خون بالا را در طول پیگیری گزارش دهند.

راه حل های احتمالی برای رفع تبعیض در محل کار شامل اتخاذ سیاست ها و مداخلات سازمانی است. به گفته نویسندگان این مطالعه، رویکردهای موثر، زمانی که همراه با سیاست‌های ضد تبعیض قوی‌تر کارفرمایان مورد استفاده قرار گیرند، ممکن است مهارت‌های مقابله‌ای کارمندان را نیز بهبود بخشند.

این مطالعه به یافته های علمی بی شماری که نشان می دهند تبعیض از هر نوعی ممکن است به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی از جمله فشار خون بالا را افزایش دهد، می افزاید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: