کد خبر: ۳۲۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۵ تير ۱۴۰۲ - 2023July 06
وضعیت قیمت خودرو امروز ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲، اکثراً ثابت و بدون تغییر است. اما در این میان، محصولاتی به‌چشم می‌خورد که کاهش و یا افزایش اندکی تجربه کرده‌اند.
شفا آنلاین>سلامت>قیمت خودرو امروز ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲ یکی دیگر از روزهای آرام و بی‌تلاطم خود را سپری کرده و در اغلب خودروها، ثبات یا نوسان بسیار اندک مشاهده می‌شود.


به گزارش شفا آنلاین: وضعیت قیمت خودرو امروز ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲، اکثراً ثابت و بدون تغییر است. اما در این میان، محصولاتی به‌چشم می‌خورد که کاهش و یا افزایش اندکی تجربه کرده‌اند.

به‌دلیل بالا و پایین‌های بسیار کم نرخ آزاد ارز در محدوده ۴۹ الی ۵۰ هزار تومان، بازار خودرو نیز همانند دیگر بازارهای داخلی متاثر از نرخ ارز، نوسانات بسیار ریزی را در همان محدوده تجربه کرد.با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز با تغییراتی همراه بود.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.محصولات شرکت سایپا، به‌جز در موارد بسیار اندکی تغییر آن‌چنانی تجربه نکرد اما محصولات ایران خودرو در اغلب موارد، کاهش حدودی داشتند.

پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ بدون کوچک‌ترین تغییر در همان نرخ‌های قیمتی ثابت ماند. این دو خودروی اقتصادی سایپا به ترتیب با ۳۲۵ و ۳۴۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

خودروی شاهین، رکورد دار کاهش قیمت میان محصولات سایپا بود که قیمت آن حدود سه میلیون تومان در یک روز پایین آمد. به‌این ترتیب شاهین سایپا با قیمت ۵۸۱ میلیون تومان معامله شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما که روز گذشته به نرخ ۵۷۰ میلیون تومان معامله می‌شد، امروز با ۱۰ میلیون تومان کاهش به ۵۶۰ میلیون تومان رسید.تارا اتوماتیک به‌عنوان سدان لوکس ایران خودرو نیز توانست با سه میلیون تومان کاهش، به مبلغ ۸۱۹ میلیون تومان معامله شود.اما بازار خودروهای مونتاژی به‌صورت یک‌دست کاهشی و یا باثبات بود و افزایش قیمتی به‌چشم نمی‌خورد.

جک J۴ کرمان موتور به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی مونتاژی بازار، توانست با ۹ میلیون تومان کاهش به قیمت ۷۹۰ میلیون تومان برسد و به این ترتیب، یک قدم دیگر از کانال ۸۰۰ میلیونی دورتر شود.تیگو ۸ پرومکس، از کراس‌اوورهای لوکس و گران قیمت مدیران خودرو بوده که با ۴۰ میلیون تومان کاهش در یک روز گذشته، با نرخ دو میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

لاماری ایما نیز که یکی از زیباترین طراحی‌ها در میان خودروهای مونتاژی را دارد، از کانال دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی، یک قدم دیگر عقب‌نشینی کرده و به مبلغ دو میلیارد و ۴۵ میلیون تومان معامله شد.

تیگارد X۳۵، رکورددار ریزش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی بوده که با ۹۰ میلیون تومان کاهش در یک روز (حدود ۷ درصد) به نرخ یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به اینکه دو روز آینده (پنج‌شنبه و جمعه) جزو روزهای کاری بازار به‌حساب نمی‌آید، انتظار تغییر قیمت برای دو روز آینده اشتباه است.

اما به‌طور کلی نبود خریدار در بازار، قیمت‌ خودرو را شدیداً تحت تاثیر خود قرار داده و باوجود کاهش‌های نسبتاً شدید و عجیب و غریب، متقاضیان خودرو را برای خرید ترغیب نمی‌کند. در وضعیت فعلی، بیشترین چیزی که می‌تواند روی تقاضا اثر گذار باشد، تغییر چشم‌گیر نرخ ارز خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: