کد خبر: ۳۲۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۴ تير ۱۴۰۲ - 2023July 05
مرکز آمار ایران اعلام کرده در خرداد امسال تورم نقطه به نقطه به ۴۲.۶ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
شفا آنلاین>سلامت> مرکز آمار ایران اعلام کرده در خرداد امسال تورم نقطه به نقطه به ۴۲.۶ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین: بر اساس اعلام رسمی نرخ تورم سالانه کشور در خرداد ماه ۱۴۰۲ ، برابر ۴۷.۶ درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۴۶ درصد برای دهک دهم تا ۵۳.۴ درصد برای دهک اول است. بر این اساس فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۷.۴ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۷.۵ واحد درصد) ۰.۱ واحد درصد کاهش داشته است.

در این میان، برخی مقامات دولت براساس گزارش های مراکز مختلف بر کاهش تورم تاکید دارند و این در صورتی است که در سفره زندگی مردم این روند نزولی هنوز خود را بخوبی نشان نداده است.

بر همین اساس،  در یک نظرسنجی، دیدگاه مردم را درباره آمار اعلامی تورم جویا شد. در نظرسنجی‌ای که تحت عنوان آیا کاهش ۱۲ درصدی نرخ تورم را درک می‌کنید و آمارهای اعلایم را واقعی می‌دانید؟، کاربران دیدگاه‌های جالبی داشتند.

یکی از کاربران نوشت: خیلی سخت نیست اثبات اینکه این آمارها واقعی نیست. کافیه هر کس به سفره‌اش نگاه کنه و قدرت خریدش.

کاربر دیگری عنوان کرد: به عنوان یه خواربارفروش که هر روز با بازار و قیمت‌ها سر و کار داره، میگم قیمت کالاهایی مثل برنج و روغن و حبوبات چند ماهه که ثابت مونده و افزایش قیمتی نداشته و کالاهایی مثل شکر و تن ماهی و مواد شوینده افزایش قیمت داشتند. شکر حدود ۱۹ هزار تومان یکی دو ماه پیش شده ۲۷ هزار تومان. تن ماهی هم از ۳۰ هزار تومان رسیده به بالای ۵۰ هزار تومان.

یکی از کاربران بیان کرد: آمارهای دولت کاملا واقعی است چون سبدشون با سبد ما مردم عادی فرق می‌کنه. این داستان چند ده ساله ماست که هنوز درست نشده که نشده.

کاربری متذکر شد: هر کی به کارت بانکیش نگاه کنه، می‌فهمه که قدرت خرید از پارسال تا الان نصف شده.

کاربر دیگری عنوان کرد: روی کاغذ همه چیز خوبه.

حمیدرضا، کاربر در ادامه نوشت: کاهش تورم؟ شوخی می‌کنید؟

کاربر دیگری بیان کرد: تورم ۷۰ درصد است.

کاربری عنوان کرد: سوال اصلا درست نیست. باید بپرسید چرا آمار اعلامی دولت درباره تورم واقعی نیست و چرا؟

یکی از کاربران نوشت: از قدیم گفتن: شنیدن کی بود مانند دیدن، اما دیگه انقدر آمار فاجعه بار "تورم لحظه ای" خودش گوینده هست که هیچ احتیاجی به دیدن و نظر دادن نیست.

کاربر دیگری متذکر شد: به هیچ وجه این آمارهای ارائه شده از بهبود معیشت و تورم و گرانی و..با واقعیت های ملموس زندگی ما ارتباطی نداره.خبرآنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: