کد خبر: ۳۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 30
شفاآنلاين -رئیس پژوهشگاه رویان از برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی رویان خبر داد و گفت: مهمترین اتفاق علمی در این کنگره ارائه آخرین تحقیقات در خصوص تولید مثل است.

به گزارش شفاآنلاين، حمید گورابی در کنفرانس خبری پانزدهمین جشنواره و کنگره بین المللی رویان گفت: امسال شاهد برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی رویان، دهمین کنگره بین‌المللی سلول های بنیادی و همایش هایی در خصوص پرستاری و ناباروری هستیم.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از مهرماه سال گذشته شروع شده، گفت: این کنگره فرصتی است برای محققینی که در زمینه سلول‌های بنیادی و زیست فناوری فعالیت می کنند تا فعالیت های برگزیده خود را در این زمینه ها برای جشنواره ارسال کنند.

گورابی تعداد طرح های تحقیقاتی را 222 طرح اعلام کرد و افزود: این طرح های تحقیقاتی از 37 کشور جهان ارسال شده است که به ترتیب بیشترین طرح های تحقیقاتی از کشور آمریکا با 29، ایران 22 طرح، چین 17 طرح، ایتالیا 15، ژاپن 14، هند 13 و انگلستان 12 طرح را به جشنواره رویان فرستاده اند.

رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه ارزیابی طرح ها توسط داوران داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار داشت: پروسه داوری بر اساس فاکتورهایی به عنوان نوآوری طرح ها و تعداد مقالات امتیازدهی شده است.

وی برندگان جشنواره در پانزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان پزشکی تولیدمثل- سلول های بنیادی را به ترتیب معرفی و عنوان کرد: برندگان جشنواره از گروه ژنتیک و آندرولوژی از کشور فرانسه که با هدف شناسایی عوامل مولکولی موثر در برنامه ریزی ژنوم مردان صورت گرفته، برنده دوم گروه اخلاق پزشکی از کشور هلند که به سوی شفافیت جنینی مسائل اخلاقی و پویایی در غربالگری کامل ژنتیکی جنین قبل از لانه گزینی، برنده گروه جنین شناسی و بیوتکنولوژی از کشور آمریکا در خصوص بررسی مراحل تکوین جنین های پیش از لانه گزینی موش و انسان هستند.

وی افزود: برنده بعدی در گروه ناباروری زنان از کشور بلژیک در خصوص گام های جدید به سوی تخمدان مصنوعی، برنده گروه سلول های بنیادی از کشور هلند با موضوع سلول های بنیادی پرتوان انسانی به عنوان مدل و اصلاح سندروم کیوتی طولانی، برنده گروه سلول درمانی از کشور فرانسه با عنوان نقش پیش سازهای عصبی درون زا در بیماری ام اس و طرح های برگزیده ایرانی با عناوین حفظ پرتوانی سلول های بنیادی جنینی موشی و روش مناسب حفظ توانایی باروری هستند.

گورابی همچنین در خصوص انتشارات مقالات پژوهشی در سایت پژوهشگاه رویان خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بنا داریم تا طرح های پژوهشی را با انتشارات مقالاتی به صورت دستاوردهای پژوهشگاه به زبان ساده بر روی سایت پژوهشگاه قرار دهیم.

رئیس پژوهشگاه رویان در خصوص جایزه دکتر آشتیانی گفت: اعطای جایزه دکتر آشتیانی در سال های گذشته به علت مشکلاتی اجرایی نشده، ولی قرار است فردی را که از نظر آگاهی بتواند به مجموعه رویان کمک کند را در سال های آتی انتخاب و به وی جایزه دکتر آشتیانی را اعطا کنیم.

وی در این خصوص افزود: بنا داریم جایزه دکتر آشتیانی را به یک جایزه ملی تبدیل کنیم و این مستلزم زمان است و باید ارتباطاتی با نهادهای مختلف کشوری برقرار شود.

گورابی در این خصوص اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم در سال های آینده جایگاهی برای وجود چنین جایزه ای به صورت ملی را در کشور داشته باشیم که این مستلزم روابط بین المللی با کشورهای دیگر است.

رئیس پژوهشگاه رویان در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن درمان ناباروری توضیح داد و گفت: اکنون درمان ناباروری تحت پوشش درمانی بیمه ای نیست و صرفا این موضوع به دارو برمی گردد.

وی در خصوص مهمترین اتفاق علمی در این کنگره خبر داد و گفت: مهمترین اتفاق این کنگره بین المللی طرح‌های تحقیقاتی ایرانی و خارجی است که در خصوص زمین شناسی صورت گرفته است؛ چراکه آخرین مباحث مطالعات و تحقیقات در زمینه تولید پزشکی تولیدمثل در این کنگره مطرح می گردد.

گورابی عنوان کرد: این کنگره در چهاردهم شهریور ماه سال جاری در سالن همایش های رازی برگزار خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: