کد خبر: ۳۲۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 2023July 02
قاچاق مرگ
پناهندگان عموماً حق اظهارنظر در مورد کشوری که در آن اسکان داده خواهند شد ندارند و فرآیند بوروکراتیک یافتن خانه جدید ممکن است سال‌ها طول بکشد.
شفا آنلاین>سلامت>پناهجویان به دلیل جنگ، ترور یا سایر بحران‌هایی همچون بحران‌های زیست‌محیطی مجبور به ترک خانه‌های خود می‌شوند اما فرار از کشور، اغلب تنها آغاز یک سفر دشوار است. بسیاری از پناهندگان پس از ترک کشور خود برای مدت‌زمان طولانی در مکان‌هایی اسکان داده می‌شوند که مجهز نیستند،  خطرناک محسوب می‌شوند و برای زندگی طولانی‌مدت تعبیه نشده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:پناهندگان عموماً حق اظهارنظر در مورد کشوری که در آن اسکان داده خواهند شد ندارند و فرآیند بوروکراتیک یافتن خانه جدید ممکن است سال‌ها طول بکشد. طی سفر طولانی فرار تا یافتن خانه جدید پناهجویان خطرات بسیاری را از سر می‌گذرانند و بسیاری از آنها هرگز به مقصد نمی‌رسند. به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) جنگ روسیه در اوکراین، پناهجویان فراری از افغانستان و جنگ در سودان، تعداد کل پناهجویان را که مجبور به پناه گرفتن در خارج از کشور خود شده‌اند و آنهایی را که در کشورهای خود آواره شده‌اند به سطحی بی‌سابقه‌ رسانده است.

در دهه گذشته، گستره بحران جهانی پناهندگان بیش از دو برابر شده است. در سال 2022، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که ما از مرز 100 میلیون آوارگی فراتر رفته‌ایم، به این معنی که بیش از 2 /1 درصد از جمعیت جهان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. از این تعداد، 1 /36 میلیون کودک هستند که 5 /1 میلیون از آنها به عنوان پناهنده به دنیا آمده‌اند. این بدان معناست که تقریباً از هر 78 نفر در جهان یک نفر به اجبار آواره شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: