کد خبر: ۳۲۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 2023July 02
تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان در گیلان سی تی اسکن ندارد!

شفا آنلاین>سلامت> نمیتوان مدام از فرزندآوری، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دم زد اما به نسبت به حداقل‌های مورد نیاز بهداشت و درمان کودکان بی‌توجه بود!

 به گزارش شفا آنلاین:همزمان با شیوع کرونا در کشور تجهیز بیمارستان‌ ها و مراکز آموزشی و درمانی سراسر کشور با سرعت بیشتری صورت گرفته و در این بین گیلان نیز از امکانات بی‌نصیب نماند به طوریکه بنا بر اعلام ارسلان سالاری رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی استان ۱۰ دستگاه سی تی اسکن به ناوگان سلامت استان افزوده شد.

درحالیکه با دخالتهای سیاسی و فشار نمایندگان بعضا برخی از این دستگاه‎ها وارد بیمارستان‌هایی شده‌اند که استفاده کمی داردند و نهایتا به ۲ الی ۳ مورد استفاده در روز می‌رسد، شاید بد نیست که بدانید تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان در گیلان سی تی اسکن ندارد!

مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷شهریور رشت ۱۰ سال است که در انتظار سی تی اسکن است اما این انتظار همچنان برآورده نشده است.

تجهیز بیمارستان ۱۷ شهریور از آن جهت حائز اهمیت است که هم اکنون کودکان رنجور و آسیب دیده بستری در این بیمارستان مجبور هستند با آمبولانس به سایر مراکز دولتی یا خصوصی ارجاع داده شوند و در کنار تحمل درد بیماری ساعت‌ها رنج مضاعفی را به جان بخرند.

از محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سایر مسئولان بهداشت و درمان گیلان انتظار می‌رود هرچه سریعتر در مذاکره با وزارت بهداشت تجهیز بیمارستان ۱۷ شهریور به دستگاه سی تی اسکن را پیگیری کنند.

نمیتوان مدام از فرزندآوری، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دم زد اما به نسبت به حداقل‌های مورد نیاز بهداشت و درمان کودکان بی‌توجه بود!

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: