کد خبر: ۳۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 30
شفاآنلاین-اگر شما به دنبال این هستید که زندگی خود را مدیریت کنید، در ابتدا می‌بایست قادر باشید زمان خود را مدیریت کنید. بنابراین با شناخت کلیدهای زمان؛ ۶ روش افزایش راندمان و حصول موفقیت را بشناسید.
به گزارش شفا آنلاین،اگر شما به دنبال این هستید که زندگی خود را مدیریت کنید، در ابتدا می‌بایست قادر باشید زمان خود را مدیریت کنید. در زیر 6 روش و کلید برای مدیریت زمان آمده است که از کار آمدترین روش‌ها هستند:

1. برای کار‌های خود اولویت قائل شوید

برای انجام کارهای خود در روزمره ممکن است با وجود برنامه ریزی مناسب، زمان کافی برای رسیدگی به تمام امور نداشته باشید. بنابر این شما نیازمند یک اولویت بندی در بین فعالیت‌های خود در برنامه کاریتان هستید که به موقع قادر باشید وظایف مهم خود را رسیدگی کنید و هر روز کارهای خود را بر حسب اهمیت‌شان انجام دهید.

2. " نه " گفتن را یاد بگیرید/هر جلسه ای نروید

برای اینکه در انجام فعالیت‌های خود و در برنامه کاری‌یتان دچار مشکل نشوید می‌بایست به درخواست جلساتی که از اهمیت آنچنانی برخوردار نیستند "نه" بگویید. قبول درخواست‌های دیگران که به برنامه‌های جدی و مهم شما ضربه می‌زند شما را از رسیدن به اهدافتان باز می‌دارد.

3. انجام وظایف در بهترین زمانی که انرژی دارید

برخی از ما سحر خیز و برخی از ما عادت داریم شب‌ها تا دیر وقت کار کنیم. بهترین زمان برای انجام وظایف و کارهای خود را با توجه به میزان سطح انرژی خود در شبانه روز تعیین کنید و نوع زمان بندی خود را بر حسب آمادگی ذهن و بدنتان برای برنامه روزانه تان قائل شوید.

4. از آنچه که حواستان را پَرت می‌کند دوری کنید

به هنگام انجام فعالیت‌هایتان تلفن همراهتان را کنار بگذارید. بهتر است زمانی که دارید کاری را انجام می‌دهید که دارای اهمیت زیادی است از انجام کارهای غیر ضروری بپرهیزید، پس در جلسات و تصمیم گیری‌های مهم، ذهن خود را همزمان درگیر خواندن پیام‌های فیسبوکی و یا توییتری نکنید که برای شما هیچ سودی ندارند.

5. از انجام چند فعالیت به صورت همزمان بپرهیزید

تنها کافی است تصور کنید که نوشتن پیامک به هنگام رانندگی چقدر می تواند خطر آفرین باشد. با انجام چندین عملیات در یک لحظه، دقت و سرعت پردازشگر ذهن شما در گیر چندین عملیت می شود که باعث کاهش راندمان ذهنتان و عدم حصول نتیجه ی مورد انتظار می گردد.

6. به خود جایزه بدهید

بعد از اینکه توانستید یک فعالیت بسیار مهم را در لیست خود به پایان برسانید به خود با یک زمان استراحت کوتاه و یا یک فنجان چای یا قهوه و یا یک پیاده روی کوتاه جایزه دهید. این امر به شما کمک می‌کند که انرژی بگیرید و فعالیت‌های بعدی را با انرژی و روحیه بهتر انجام دهید.

زمان خود را صرف انجام کارهایی که شما را به اهداف بزرگ‌تان نزدیک نمی‌کند، نکنید. در طول روز به گونه ای عمل کنید تا به هنگام شب وقتی داشته باشید تا به روز گذشته فکر کنید، از فعالیت خود برای رسیدن به اهدافتان راضی باشید. زمان شما کلید موفقیت شماست پس از کلید خود عاقلانه استفاده کنید.

تسنیم

برچسب ها: راندمان ، موفقیت ، کلید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: