کد خبر: ۳۲۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 2023June 25
افزایش دستمزدها، افزایش اجاره بهای ساختمان‌ها و افزایش تورم را در این تعیین شهریه در نظر گرفتیم. شهریه از ۵ میلیون تا ۴۸ میلیون متغیر است. ۱۵ هزار مدرسه غیردولتی ما زیر بیست میلیون شهریه می‌گیرند.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی درباره عدم وجود مدارسی غیر انتفاعی که شهریه دلاری دریافت می‌کنند پرداخت.

به گزارش شفا آنلاین:  احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی درباره شهریه مدارس غیر انتفاعی درباره نحوه تعیین شهریه مدارس غیر دولتی گفت: ما در سازمان مدارس غیردولتی سعی‌مان بر این بود که قالب تعیین شهریه منطقی علمی و با همراهی موسسین معلمین و اولیای دانش آموزان باشد و یک فرآیند هفت ماهه را برای تهیه این الگو طی کردیم و به یک الگوی منطقی رسیدیم که در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: افزایش دستمزدها، افزایش اجاره بهای ساختمان‌ها و افزایش تورم را در این تعیین شهریه در نظر گرفتیم. شهریه از ۵ میلیون تا ۴۸ میلیون متغیر است. ۱۵ هزار مدرسه غیردولتی ما زیر بیست میلیون شهریه می‌گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: الگوی تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی علمی و کارشناسی شده است و نظارت جدی بر آنها صورت گرفته است. پرونده ۱۰۲۴ مدرسه که تخلف داشته اند در ۱۲ ماه گذشته بررسی شده و حتی تا مرحله ابطال مجوزها پیش رفته است. مجوز ۸۰۰ آموزشگاه لغو شده است. این آمار نشان دهنده نظارت جدی بر مدارس غیر انتفاعی و عزم جدی وزارت آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سامانه آنلاین آموزش و پرورش با وارد کردن کد مدرسه نرخ شهریه تعیین شده برای آنها مشخص است تا مدارس نتوانند شهریه‌ای بالاتر بگیرند.

فقط ۲۰۰ مدرسه غیر انتفاعی شهریه بالای ۴۰ میلیون می‌گیرند

وی ادامه داد: شهریه بالای ۴۰ میلیون فقط در ۱ درصد مدارس یعنی ۲۰۰ مدرسه از مجموع ۱۸ هزار مدرسه اخذ می‌شود. مدارسی که شهریه مازاد گرفتند شهریه دریافتی را به اولیا برگرداند.

مدارس با شهریه دلاری نداریم

محمود زاده ادامه داد: مدارسی که به دلار شهریه دریافت کنند را نداریم و مدارس بین الملل وزارت آموزش و پرورش برای دیپلم‌هایی بین المللی که باید از کشور مقصد صادر می‌شد، به صورت دلاری مبالغی را می‌گرفتند که این موضوع هم لغو شد. بیمه معلمان مدارس غیر دولتی بر اساس قانون باید توسط دولت پرداخت شود که در این سال‌ها هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

محمودزاده گفت: از برخی مدارس غیرانتفاعی در تهران بازدید کردیم که متوجه شدیم، شهریه بیشتر دریافت کردند. ۵۰ مدرسه در تهران شهریه مازاد دریافت کردند که با آنها برخورد شد و باید شهریه مازاد را به اولیا دانش آموزان برگردانند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: