کد خبر: ۳۲۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 05
176 فرد صد ساله سالم ژاپنی مورد بررسی قرار گرفتند و در آن‌ها یک ویژگی مشترک پیدا شد: ترکیبی منحصر‌به‌فرد از باکتری‌های روده و ویروس‌ های باکتریایی.
شفا آنلاین>سلامت>به گفته دانشمندان، برخی ویروس‌های خاص در روده‌ها می‌توانند تاثیر مفیدی بر فلور روده و سلامت کلی و طول عمر داشته باشند.

 به گزارش شفا آنلاین:به گزارش گروه دانش و فناوری، محققان «مرکز تحقیقات پروتئین بنیاد Novo Nordisk» در «دانشگاه کپنهاگ» متوجه شده‌اند که یک  باکتری روده  می‌تواند باعث  زندگی طولانی  و  سالم  شود.

در این تحقیق، 176 فرد صد ساله سالم ژاپنی مورد بررسی قرار گرفتند و در آن‌ها یک ویژگی مشترک پیدا شد: ترکیبی منحصر‌به‌فرد از باکتری‌های روده و ویروس‌های باکتریایی.

«یواخیم یوهانسن»، محقق اصلی این پژوهش توضیح می‌دهد: «همیشه مشتاقیم بدانیم چرا برخی افراد عمر بسیار طولانی دارند. در تحقیقات قبلی نشان داده شود که باکتری‌های روده شهروندان پیر ژاپنی مولکول‌های کاملاً جدیدی تولید می‌کنند که آن‌ها را در برابر میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا مقاوم می‌کند. و اگر روده‌های آن‌ها در برابر عفونت بهتر محافظت می‌شود، پس احتمالاً این یکی از مواردی است که باعث می‌شود آن‌ها بیشتر از دیگران عمر کنند.»

تحقیقات آن‌ها به‌طور کلی نشان می‌دهد که برخی ویروس‌های خاص در روده‌ها می‌توانند تاثیر مفیدی بر فلور روده و سلامت کلی و طول عمر داشته باشند.

تاثیر باکتری روده بر طول عمر

دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند که در باکتری‌ها و ویروس‌های باکتریایی افراد صد ساله، تنوع بیولوژیکی زیادی وجود دارد که معمولاً با میکروبیوم سالم روده همراه است. با توجه به این موضوع، آن‌ها نتیجه گرفتند که افراد دارای میکروبیوم روده سالم، بهتر در برابر بیماری‌های مرتبط با پیری محافظت شوند.

اکنون دانشمندان قصد دارند با انجام تحقیقات بیشتر، تعادل دقیق ویروس‌ها و باکتری‌ها را برای یک زندگی طولانی سالم و بدون بیماری مشخص کنند. یوهانسن در این رابطه توضیح می‌دهد:

«متوجه شده‌ایم که اگر یک ویروس با یک باکتری تداخل داشته باشد، ممکن است باعث تقویت باکتری شود. ویروس‌هایی که در افراد صدساله ژاپنی سالم کشف کرده‌ایم، حاوی ژن‌های اضافی بوده‌اند که می‌‎توانند باکتری‌ها را تقویت کنند. ما متوجه شده‌ایم که آن‌ها می‌توانند باعث تقویت تبدیل‌های مولکولی خاصی در روده‌ها شوند که در نهایت برای تثبیت فلور روده و مقابله با التهاب مفید هستند.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: