کد خبر: ۳۲۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 28
بیمارستانی که در حوالی میدان توحید و چسبیده به مجتمع بیمارستانی امام خمینی، در اواخر سال گذشته، به‌عنوان عظیم‌ترین مرکز درمانی کشور افتتاح شد اما اخبار منتشر شده پیرامون ناایمن بودن سازه آن طی چند روز اخیر، نگرانی‌های زیادی را رقم زد.
شفا آنلاین>سلامت>همین چند روز پیش بود که دادستانی تهران، اسامی ساختمان‌های ناایمن پایتخت را اعلام کرد که در میان آنها یک نام عجیب وجود داشت.

به گزارش شفا آنلاین:این درحالی است که به هنگام اعلام سازه‌های ناایمن، نخستین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، قدیمی و فرسوده بودن یک بناست اما در میان اسامی ساختمان‌های اعلام شده، نام مجتمع درمانی تازه تاسیس بیمارستان حضرت مهدی(عج)، بیشتر از همه به چشم می آمد.

بیمارستانی که در حوالی میدان توحید و چسبیده به مجتمع بیمارستانی امام خمینی، در اواخر سال گذشته، به‌عنوان عظیم‌ترین مرکز درمانی کشور افتتاح شد اما اخبار منتشر شده پیرامون ناایمن بودن سازه آن طی چند روز اخیر، نگرانی‌های زیادی را رقم زد. بیمارستانی که تنها 4‌ماه از افتتاح آن می‌گذشت اما علی القاصی‌مهر، رئیس‌کل دادگستری استان تهران هم، ناایمن بودن آن را تأیید کرد و از مکاتبه با وزیر بهداشت خبر داد. القاصی‌مهر تأکید کرده بود که بیمارستان هزار تختخوابی بیمارستان حضرت مهدی(عج) در فهرست سازمان‌های ناایمن اعلام شده از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران قرار دارد. حالا سؤال اینجاست که آیا این بیمارستان هم باید مانند دیگر ساختمان‌های ناایمن پایتخت تخریب شود یا اگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد، چه‌کسی پاسخگوی نگرانی‌ بیماران این مرکز درمانی خواهد بود؟

این نکته را حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران که مهدی‌کلینیک هم از مجتمع‌های درمانی تحت پوشش این دانشگاه است توضیح داده و گفته، این بنا طوری احداث شده که زلزله 8.5تا 9ریشتر را هم تحمل می‌کند و مستندات ایمنی این بیمارستان به‌زودی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. قناعتی پیش از این هم گفته بود که این بیمارستان پیشرفته‌ترین پروژه درمانی در کشور است و حالا می‌گوید که سازه این مجتمع درمانی مقاومت بالایی هم در مقابل بلایای طبیعی ازجمله زلزله دارد. او معتقد است توجه رئیس دادگستری استان تهران به مسئله ایمنی ساختمان‌ها و حساسیت‌های سازمان ایمنی آتش‌نشان تهران در جهت حفظ جان شهروندان قابل تقدیر است اما نباید این موضوع بدون بررسی مستندات دانشگاه رسانه‌ای می‌شد. البته که انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن از سوی دادستانی مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفته و در این‌باره مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران می‌گوید: «انتشار این فهرست، احترام به افکار عمومی و اعتمادسازی در بدنه اجتماعی بود و این پیام را به شهروندان منتقل کرد که مسئله‌ای مهم‌تر از جان و سلامتی آنها وجود ندارد. مالکان این ساختمان‌ها متوجه شدند که باید در مقابل ملک ناایمن خود پاسخگو باشند و مدیریت شهری باید درگیر ایمن‌سازی‌ این ساختمان‌ها شود.» البته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ایرادات مطرح شده از سوی سازمان آتش‌نشانی این توضیح را هم داده که بیمارستان بیمارستان حضرت مهدی(عج) از لحاظ اطفای حریق، سیستم کاملا آماده‌ای دارد اما سیستم اعلام حریق به‌علت اینکه 2طبقه پایین هنوز تکمیل نشده، در این دو طبقه کامل نبوده و پس از تکمیل بخش‌های مختلف ساختمان، فعال خواهد شد. به‌گفته قناعتی، سازمان آتش‌نشانی دسترسی به ساختمان را طی مانورهای عملیاتی بررسی کرده و مستندات آن هم در دانشگاه موجود است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: