کد خبر: ۳۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 28
شفا آنلاين-لیموترش منبع غنی از ویتامین C است و دیابتی‌ها نباید مصرف این منبع غنی را فراموش کنند.
به گزارش شفا آنلاين،در افرادی که مبتلا به فشار خون هستند با مصرف لیموترش به جهت مزه ترش، اسیدسیتریک و املاح سدیم، منیزیم و پتاسیم موجود در آن، فشار خون کاهش می‌یابد و آنتی‌اکسیدان موجود در آن باعث باز شدن جداره رگ‌ها و نهایتاً فعال شدن ماهیچه‌های عروق بدن و کاهش فشار خون می‌شود. 

بهترین حالت مصرف لیموترش مصرف به شکل تازه است و مصرف آن به جهت این‌که منبع غنی‌ فیبر و آنتی‌اکسیدان است برای هیچ گروه سنی ممنوعیتی ندارد. 

در مصرف لیموترش نباید صرفاً به مصرف آب آن اکتفا کرد.  فیبر موجود در آب میوه فیبر محلول است اما پرزهای این میوه علاوه بر ویتامین C و آنتی‌اکسیدان باعث رسیدن فیبر نامحلول به بدن می‌شوند. 

لیموترش منبع مناسبی برای بیماران دیابتی است و از بروز سرطان و همچنین انواع سکته جلوگیری می‌کند.  در فصل گرما می‌توان آن را در کنار آب مصرف کرد، چراکه عطش روزانه را کاهش می‌دهد و به افزایش زمان ماندگاری آب در بدن کمک شایانی می‌کند. 

استفاده از چاقوی کند در بریدن لیمو منجر به از بین رفتن ویتامین C موجود در این میوه می‌شود و همچنین در نگهداری آن باید مواردی همچون نگهداری با نایلون در یخچال مورد نظر قرار گیرد چراکه واکنش آن با هوای درون یخچال،ویتامین C موجود در لیمو را کاهش می‌دهد.


شهروند


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: