کد خبر: ۳۲۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 18
روزنامه ایران با حسین کاظمی، مدیر پروژه استقرار ثبت سامانه‌ای معاملات خودرو گفت‌و‌گویی انجام داده است.
شفا آنلاین>سلامت>به گفته مدیر پروژه استقرار ثبت سامانه‌ ای معاملات خودرو تمام نقل‌و‌انتقال خودروها به هر روش و مدل تنها باید از طریق سامانه ثبت معاملات خودرو انجام شود.

به گزارش شفا آنلاین:روزنامه ایران با حسین کاظمی، مدیر پروژه استقرار ثبت سامانه‌ای معاملات خودرو گفت‌و‌گویی انجام داده است.

بخش‌های مهم این گفت‌‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  • با ایجاد سامانه ثبت معاملات خودرو ضمن شفاف شدن فرایند خرید و فروش خودرو، می‌توان از نقل و انتقال غیرواقعی، هر گونه فساد احتمالی و فعالیت دلال‌گونه، پیشگیری کرد. وقتی در بانک اطلاعاتی به صورت کامل همه مراحل نقل و انتقال خودرو قید شود، خودروهایی که به صورت قولنامه‌ای و صوری خرید و فروش می‌شود پایان پیدا می‌کند و دیگر سودجویان امکان کلاهبرداری ندارند.
  • خرید و فروش تمام خودروها باید در سامانه ثبت معاملات خودرو صورت گیرد و عملاً نقل و انتقال خودرو در یک فضای امن انجام می‌شود. بدین جهت مردم با شرایط بسیار بهتر، با خیال آسوده و بدون نگرانی، می‌توانند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند. از سویی باید تأکید کنم که در سامانه یاد شده قراردادهای نقل و انتقال خودرو یکسان می‌شود. دیگر هر فردی به صورت دلخواه و روی یک کاغذ نمی‌تواند قولنامه خرید و فروش خودرو را بنویسد. همه نقل و انتقال‌ها باید روشن و شفاف و طبق اصول قید شده در سامانه باشد.
  • کد رهگیری هم داده خواهد شد تا امکان هر گونه سوء‌استفاده گرفته شود. قرار است از یک تاریخ به بعد که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد، تمام نقل و انتقال‌های خودرو در سامانه معاملات خودرو ثبت شود. بر این اساس از تاریخی که اعلام خواهد شد، تمام افراد موظف هستند اطلاعات خودرویی خود را ثبت کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: