کد خبر: ۳۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 28
رئیس انجمن علمی داروسازان ایران همزمان با روز داروسازهشدار داد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن علمی داروسازان ایران ضمن تبریک روز داروسازگفت:تنها يكي ازافتخارات داروسازان كشور اينستكه از 18 دانشمند برتر ایرانی مطرح در سطح جهان، 8 یا 9نفر داروساز هستند به همين خاطر مسولان ودستگاههاي مربوطه بايد چاره اي اساسي براي پيشگيري از مهاجرت داروسازهاي كشوربه خارج ازكشوراتخاذ كنند.

دکتر سید حمید خوئی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر، در خصوص خروج ومهاجرت برخی از داروسازان به خارج از کشور هشدار داد: این پدیده یا فرآیند نگران کننده فرار مغزهاست.

وی ادامه داد: این پدیده درتمام فارغ التحصیلان نظام های آموزشی عالی از جمله داروسازان دیده می شود.حال آنكه این موضوع نگران کننده است و به رغم اعلام هشدارهای فراوان و دلسوزانه؛ متأسفانه هنوز برای جلوگیری از آن اقدام موثری انجام نشده است.

نائب رئیس شورای عالی نظام پزشکی از بین رفتن سرمایه های ملی را از تبعات خروج داروسازان از کشور اعلام و تأکید کرد: زیرا برای این که یک شهروند ایرانی به یک دکتر داروساز تبدیل شود میلیون ها تومان از سرمایه ملی در این زمینه خرج می شود.

به گفته وی خروج داروسازان از کشور یعنی اينكه ثمردهی چنين مغزهايي برای نظام سلامت، حداقل در محدوده ایران بی استفاده می ماند.

خوئی راهکار جلوگیری از خروج نخبگان داروساز از کشور را ایجاد امنیت شغلی، اعتبار اجتماعی و در آمد كافي دانست و تصریح کرد: با فراهم سازی موارد مذکور هر کسی ترجیح می دهد در زادگاه خود و در کنار نزدیکانش زندگی کند.

وی در خصوص جایگاه داروسازان کشور در سطح دنیا به شفا آنلاین گفت: خوشبختانه به لحاظ دانش داروسازی و فناوری های دارویی کشورمان درسطح دنيا وضعیت بسیار خوبی دارد.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران یادآور شد: به لحاظ علمی در موقعیت جهانی بسیار خوبی قرار داریم، البته نه به این معنی که نباید به جلو گام برداریم؛چراكه به طور قطع گام های برنداشته خیلی بیشتر از گام های تاکنون برداشته شده است.

وی با اشاره به این که جایگاه داروسازان در جامعه پزشکی شباهت فراوانی به جایگاه دارو در سلامت بیمار دارد، بیان کرد: همان طور که دستیابی به یک جامعه سالم و نظام درمان بدون استفاده از دارو میسر نیست؛ جامعه پزشکی هم بدون نقش آفرینی حرفه ای و موثر داروسازان به طور قطع یک نظام ناقص خواهد بود.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران تأکید کرد: داروسازان به عنوان اعضای تیم سلامت، وظیفه دارند که داروها را با بیشترین اثرات درمانی و کمترین عوارض جانبی به دست مصرف کنندگان برسانند، زیرا یکی از نقش های اساسی و محوری نظام سلامت به شمار می روند.

گفتگو:شبنم طاهري

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فرجود شکوهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
0
تبریک نماینده جامعه بزرگ فیزیوتراپی کشور بمناسبت روز دارو ساز

پنجم شهریور ، روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی و روز داروسازی است
رازی از نخستین افرادی است که از دانش شیمی در علم پزشکی استفاده کرد ، به همین دلیل او را پدر داروسازی و شیمی کاربردی نیز لقب داده‌ اند .
یادمان باشد بیماران را چون چشمانمان گرامی بداریم که رازی این دانش را به بهای چشمهایش به من و شما رسانده است
داروسازان در حفظ و بازیابی گرامی ترین وجه وجود آدمی یعنی سلامت نقش اساسی و غیر قابل انکاری را ایفا می کنند.
آنگاه که درد مندی سلامت خود را باز یابد
آنگاه که دستی به نشان شکر به آسمان بلند شود
ملائک تو را می ستایند...
بعنوان عضو شورایعالی نظام پزشکی و نماینده جامعه بزرگ فیزیوتراپی کشور :
با افتخار روز داروسازی را که هم یاد‌آور مجدد عظمت علمی ایرانیان در تاریخ بشری است و هم نوید دهنده توسعه روز افزون
تلاشهای تحقیقاتی داروسازان پژوهشگر و دانشمند کشورمان است بر تمامی اعضای جامعه داروسازی ایران خصوصا" اعضای داروساز شورایعالی نظام پزشکی تبریک میگویم.

با احترام

فیزیوتراپیست فرجود شکوهی
عضو شورایعالی نظام پزشکی
نماینده جامعه بزرگ فیزیوتراپی
ali
|
UNITED STATES
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
0
1
ایشان رییس انجمن داروسازی نیست .
داروساز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
0
اميدواريم اين نكته ها كه استاد خويي فرمودند هرچه زودتر عملياتي شود.ماكه ازشنيدن حرف خسته شديم به خدا
پزشك
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
4
به نظرم بريد ببينيد اونها چه خدماتي به داروسازان كشورما ميد هند وما چه خدماتي نمي دهيم كه اين وضع رخ داده؟!!!!!!!!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: