کد خبر: ۳۲۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 03
سلیمان حیدری، مدیرکل دفتر اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال گذشته بین یک میلیون ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰هزلر گردشگر سلامت وارد گشور شده و در حوزه‌های مختلف خدمات درمانی خوبی دریافت کرده‌اند.

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت: گردشگران سلامت عمدتا از کشورهای همجوار و حتی ایرانی های مقیم کشورهای اروپایی هستند.

به گزارش شفا آنلاین: سلیمان حیدری، مدیرکل دفتر اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال گذشته بین یک میلیون ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰هزلر گردشگر سلامت وارد گشور شده و در حوزه‌های مختلف خدمات درمانی خوبی دریافت کرده‌اند.


به گفته وی در حال حاضر سطح پزشکی در ایران خوب ارزیابی شده است و به همین دلیل بیماران بین المللی به پزشکان کشورمان اعتماد کامل داشته و ایران را برای درمان و دریافت خدمات مختلف انتخاب می‌کنند.

او بیان کرد: گردشگران سلامت عمدتا از کشور‌های همجوار مانند ازبکستان، عراق، افغانستان، تاجیکستان و حتی ایرانی‌های مقیم کشور‌های اروپایی و امربکا جهت درمان و انجام خدمات درمانی به ایران سفر می‌کنند.

او ادامه داد: در حوزه جذب گردشگر سلامت از کشور‌هایی مانند چین، ترکیه و هند عقب‌تر هستیم و اقدامات لازم برای جبران این عقب ماندگی انجام می‌شود.

او گفت: سامانه گردشگری سلامت راه اندازی می‎شود تا آمار دقیق بیماران بین المللی به ثبت برسد. در حال حاضر ۲۳۰ بیمارستان و کلینیک مجوز جذب و پذیرش بیماران بین المللی را اخذ کرده اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: