کد خبر: ۳۲۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023April 27
محمود صمدپور رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه معمولا آمار مشاغل اصلی حوزه سلامت، در قالب گزارش‌های مختلف در سطح بین‌المللی نیز ارائه و مقایسه می‌شود، قابلیت انطباق اعداد و ارقام کشور‌های مختلف نیز باید موردتوجه باشد.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: لازم است تعریف دقیق و مشترکی از مشاغل حوزه سلامت در بین سیاست‌گذاران و سایر ذینفعان وجود داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین:محمود صمدپور رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه معمولا آمار مشاغل اصلی حوزه سلامت، در قالب گزارش‌های مختلف در سطح بین‌المللی نیز ارائه و مقایسه می‌شود، قابلیت انطباق اعداد و ارقام کشور‌های مختلف نیز باید موردتوجه باشد.

صمدپور همچنین تصریح کرد: هر کشور با عنایت به شرایط خاص خود و با نیم‌نگاهی به تعاریف بین‌المللی در مورد هر رشته شغلی تنها روی یک تعریف که دارای جامعیت کافی باشد توافق کرده و از آن پس، همه واحد‌های ذی‌ربط همان تعریف را در گزارشات گوناگون داخلی و خارجی مبنا قرار دهند تا از بروز مشکلاتی، چون عدم مقایسه پذیری و ناپیوستگی در سری زمانی آمار‌های سال‌های مختلف و نهایتاً کاهش اعتماد عمومی نسبت به آمار‌های منتشر شده جلوگیری شود.

وی از برنامه‌های مرکز تحقیقات و مطالعات منابع انسانی وزارت بهداشت برای یکپارچه‌سازی تعاریف حوزه نیروی انسانی سلامت خبر داد و گفت: مطالعاتی برای استخراج تعاریف و ویژگی‌های مشاغل اولویت‌دار سلامت در گزارشات جهانی و گزارشات اختصاصی کشور‌های مختلف انجام شده است که در جلسات تخصصی با معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت موردبررسی و تحلیل قرار گرفت.

 رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات منابع انسانی وزارت بهداشت، از نهایی سازی تعاریف استاندارد مشاغل گروه مراقب سلامت خبر داد و تاکید کرد: تمام افرادی که با رشته‌های تحصیلی گوناگون اعم از پرستار و ماما که در قالب مراقب سلامت در شبکه‌های بهداشت کشور فعالیت می‌کنند در دسته «مراقبین سلامت شاغل» معادل (Practicing Community Health Workers) محاسبه شوند و از دوباره شماری آن‌ها در دسته ماما‌های شاغل یا پرستاران شاغل صرفاً به دلیل برخورداری از مدرک تحصیلی پرستاری و مامایی اجتناب شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: