کد خبر: ۳۲۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023April 21
دانشمندان اعلام کردند که مزایا، مضرات جراحی با توجه به سن در بزرگسالان مبتلا به آپاندیسیت متفاوت است.
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس مطالعه ای که در 5 آوریل (18فروردین)به صورت آنلاین در JAMA Surgery منتشر شد، نتایج جراحی آپاندیسیت حاد بر اساس سن بیمار متفاوت است.

به گزارش شفا آنلاین:جنی مایر، از دانشگاه تگزاس ساوت وسترن دالاس و همکارانش نتایج را برای مدیریت غیر جراحی در مقابل جراحی آپاندیسیت حاد در بزرگسالان مسن و جوانان مقایسه کردند. تجزیه و تحلیل شامل داده‌های 43هزار و846 نفری بود که به صورت غیرجراحی و 430هزار و 999 مورد تحت درمان قرار گرفتند (2004 تا 2017).

محققان دریافتند که در میان بیماران 65 ساله و بالاتر، مدیریت غیرجراحی با کاهش 3.72 درصدی خطر عوارض و افزایش 1.82 درصدی در مرگ و میر همراه بود. مدیریت غیر جراحی نیز با افزایش طول مدت بستری و هزینه ها همراه بود. با این حال، در بیماران زیر 65 سال، نتایج به طور قابل توجهی متفاوت از افراد مسن بود. در بیماران جوان‌تر، تنها تفاوت‌های جزئی بین مدیریت غیرجراحی و جراحی از نظر عوارض و مرگ‌ومیر و تفاوت‌های کوچک‌تری در طول مدت بستری و هزینه‌ها مشاهده شد.

نویسندگان می نویسند: «پیامدهای غیرجراحی در این مطالعه در افراد مسن تر و جوان تر مبتلا به آپاندیسیت حاد متفاوت بود. این امر نیاز به انجام یک کار آزمایی بالینی تصادفی شده جامع در مورد مدیریت آپاندیسیت غیرجراحی در مقابل جراحی در افراد مسن نشان می‌دهد تا جراحان داده‌های مرتبطی برای استفاده در هنگام بررسی گزینه‌های درمانی داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: