کد خبر: ۳۲۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 20
متاسفانه اختلاف زیاد سرمایه‌گذاری در بخش تصویربرداری با تعرفه‌های معین کشوری یکی از مشکلات ما در این حوزه است به طوری که راه انداختن یک مطب ساده رادیولوژی برای جوانان فارغ‌التحصیل این رشته تقریبا تبدیل به یک رویا شده است.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر سی‌وهشتمین کنگره رادیولوژی ایران گفت: با افزایش سن، مشکلات پوکی استخوان، کمردرد، دردهای مفصلی و غیره به وجود می‌آید و روش‌های نوین تصویربرداری از جمله تصویربرداری عضلانی اسکلتی برای تشخیص این دردها بسیار کمک کننده هستند.

به گزارش شفا آنلاین:مرتضی طهماسبی افزود: با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی در سال‌های اخیر ناچار باید با جدیدترین دستاوردهای فناوری روز دنیا آشنا باشیم تا بتوانیم به کار در این رشته ادامه دهیم.

وی به یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های رشته رادیولوژی http://shafaonline.irو فعالیت در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: تعرفه‌های ما بطور معمول سالانه براساس تورم بین ١۵ تا ٢٠ درصد افزایش پیدا می‌کند، اما نوسان ارزی سال‌های اخیر در حوزه رادیولوژی بسیار تاثیرگذار بود و تصور اینکه تصویربرداری با تجهیزات روز دنیا با این تعرفه‌ها امکان‌پذیر باشد، شاید دور به نظر برسد چون توجیه اقتصادی هم ندارد.

طهماسبی ادامه داد: متاسفانه اختلاف زیاد سرمایه‌گذاری در بخش تصویربرداری با تعرفه‌های معین کشوری یکی از مشکلات ما در این حوزه است به طوری که راه انداختن یک مطب ساده رادیولوژی برای جوانان فارغ‌التحصیل این رشته تقریبا تبدیل به یک رویا شده است. اینکه اراده‌ای باشد که بتواند بخش تعرفه‌ها را حل و بخش یارانه (سوبسید) را به اجرا دربیاورد و برای واردکنندگان دستگاه‌های رادیولوژی توجیه اقتصادی ایجاد کند، یکی از چالش‌های این حوزه است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم دولت برای وارد کردن دستگاه‌های تصویربرداری روز دنیا سوبسید در نظر بگیرد متاسفانه از فناوری روز دنیا عقب می‌مانیم و جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

طهماسبی با اشاره به برگزاری کنگره رادیولوژی ایران در ١٩ تا ٢٢ اردیبهشت ماه امسال در برج، گفت: هر ساله در کنگره رادیولوژی تمام محورهای این حوزه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در هر کدام از محورها بخش‌های مختلف بازآموزی (مرور قسمت‌های مختلف رادیولوژی) و ارایه آخرین دستاوردهای رشته رادیولوژی گنجانده شده است.

دبیر سی‌وهشتمین کنگره رادیولوژی ایران با بیان اینکه "تصویربرداری بیماری‌های زنان" یکی از محورهای اصلی این کنگره است، عنوان کرد: این دوره از کنگره رادیولوژی به این محور توجه خاصی دارد چون بیش از نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و در حوزه زنان بحث‌های مختلفی مثل بارداری و نازایی وجود دارد.

طهماسبی با اشاره به جامعه مخاطبان کنگره تصریح کرد: مخاطبان کنگره رادیولوژی تمام زیرمجموعه‌های رشته پزشکی هستند و برای هرکدام از آنها قسمت خاصی اختصاص داده شده است. یکی از برنامه‌های اصلی ما برای این دوره از کنگره برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی متنوع است که در این کارگاه‌ها به صورت زنده (لایو) شیوه‌های مختلف تصویربرداری از بدن به نمایش گذاشته می‌شود تا مخاطبان درک بهتری از موضوعات داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هر دوره از کنگره معمولا بیش از 5هزار نفر شرکت می‌کنند، گفت: فراخوان ثبت‌نام برای شرکت در سی‌وهشتمین کنگره رادیولوژی از ۱۶ فروردین آغاز شده است و علاقمندان برای شرکت می‌توانند از طریق سامانه آموزش مداوم و سایت انجمن رادیولوژی ایران برای ثبت نام اقدام کنند.

طهماسبی ادامه داد: همه ساله در کنار برگزاری کنگره، نمایشگاهی از دستاوردهای تصویربرداری و رادیولوژی برگزار می‌شود و درحال حاضر با اعلام حضور شرکت ها برای این نمایشگاه قرار است که تجهیزات روز دنیا به نمایش گذاشته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: