کد خبر: ۳۲۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 16
وزارت بهداشت در حوزه سقط جنین، سامانه باروری سالم را راه اندازی کرده است، به طوری که موضوع غربالگری اختیاری و داروی مد نظر سقط جنین عمدی ابلاغ و ۷۰۰ هزار بسته خدمات ناباروری تدوین شده است.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در زمینه جوانی جمعیت وزارت بهداشت انتظار بودجه بیشتری با توجه به بحران سالخوردگی جمعیت را دارد.

به گزارش شفا آنلاین:پدرام پاک آیین گفت: در زمینه جوانی جمعیت وزارت بهداشت انتظار بودجه بیشتری با توجه به بحران سالخوردگی جمعیت را دارد.با توجه به موضوع مهم جمعیت، وزارت بهداشت قبل از تاسیس ستاد ملی جمعیت یک قرارگاه بین بخشی جمعیت را تشکیل داده است.

او بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه سقط جنین، سامانه باروری سالم را راه اندازی کرده است، به طوری که موضوع غربالگری اختیاری و داروی مد نظر سقط جنین عمدی ابلاغ و ۷۰۰ هزار بسته خدمات ناباروری تدوین شده است.

بانکی پور گفت: بودجه جمعیت نسبت به سال قبل در حدود ۳۷/۵ درصد در سال جدید توسط مدیران وقت کاهش پیدا کرده است، رئیس جمهور تاکید زیادی در زمینه جوانی جمعیت دارند.

به گفته وی، نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در سال گذشته تسهیلات ازدواج را دریافت کرده اند. در سال جاری۵۰ درصد تسهیلات فرزند آوری و ازدواج  افزاش یافته  و حق اولاد برای امسال چهار برابر شده است.

رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس افزود: در حال حاضر میزان تولد از یک و نیم میلیون  به حدود یک میلیون نفر رسیده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: