کد خبر: ۳۲۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 14
برای اولین بار در ایران، ربات سم پاش باغ‌های کشاورزی، در این شرکت طراحی و ساخته شده است و حدود ۷۰ درصد از قطعات این ربات تولید داخل و بومی است.

شفا آنلاین>سلامت>مدیر یک شرکت دانش بنیان گفت: ربات هوشمند در مدت یک ساعت یک تا یک و نیم هکتار باغ را سم پاشی خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین:سعید بیطرف، مدیر شرکت دانش بنیان گفت: شرکت دانش بنیان ما در زمینه هوشمند سازی امور کشاورزی فعالیت دارد و ربات هوشمند سم پاش را طراحی کرده است.

به گفته وی برای اولین بار در ایران، ربات سم پاش باغ‌های کشاورزی، در این شرکت طراحی و ساخته شده است و حدود ۷۰ درصد از قطعات این ربات تولید داخل و بومی است.

او بیان کرد: از ویژگی های ربات سم پاش این است که دارای مخزن ۱۰۰ لیتری است و بین سه تا پنج هزار متر مربع باغ کشاورری را با یک مخزن ۱۰۰ لیتری سم پاشی کرده و سرعت حرکت آن یک متر بر ثانیه است.

او ادامه داد: از دیگر ویژگی های این ربات سم پاش این است که دارای دو نازل پرتاب سم کشاورزی است و وزن دستگاه با مخزن پر حدود ۲۸۰ کیلوگرم است و این ربات در مدت یک ساعت یک تا یک و نیم هکتار باغ را سم پاشی خواهد کرد.

او افزود: استفاده از این ربات سبب شده تا حدود ۷۰ درصد در مصرف آب و سم صرفه جویی شود. قیمت این دستگاه بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان و سی درصد کم تر از نمونه مشابه خارجی است تا ۴۰ درصد از خروج ارز جلوگیری کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: