کد خبر: ۳۲۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 11
بازنگری آئین نامه مراکز مراقبت پرستاری در منزل فرآیندهای اداری خود را طی می‌کند و به زودی ابلاغ می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت، بر ضرورت اصلاح روند اجرای قانون تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین:عباس عبادی، در جمع مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، تأمین اجتماعی، آزاد و نیروهای مسلح، به تشریح برخی فعالیت‌ های معاونت پرستاری از جمله اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، ابلاغ آئین نامه پرستار پیگیر، تکمیل داشبورد مدیریت داده‌های پرستاری پرداخت و افزود: بازنگری آئین نامه مراکز مراقبت پرستاری در منزل فرآیندهای اداری خود را طی می‌کند و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و برخی نگرانی‌ها و نقدها از روش اجرای این قانون، گفت: اجرای این قانون به عنوان یک مطالبه بزرگ همواره مورد درخواست جامعه پرستاری بود که دولت سیزدهم با حمایت‌های معنوی رهبری آن را اجرا کرد و به هر حال در سال اول اجرای این قانون هستیم و باید با خرد جمعی و تعامل و دلسوزی درون حرفه‌ای در صدد بازبینی و اصلاح آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی آن باشیم. همکاران پرستار هم بدانند که شیرینی و حلاوت اجرای این قانون را لمس خواهند کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با انتقاد از فعالیت پرستاران در بخش‌های غیر تخصصی، گفت: امروز در ۱۳ رشته فارغ التحصیل ارشد پرستاری داریم که متأسفانه ۳۵ درصد این همکاران در بخش‌های غیر تخصصی فعالند و به عنوان مثال ارشد پرستاری اطفال در سی سی یو و ارشد روان پرستاری در بخش غیر تخصصی فعال هستند که این موضوع باید با همکاری مدیران پرستاری ساماندهی شود.

وی افزود: در معاونت پرستاری در مورد این موضوع، طرحی در دست اقدام است که مشخص می‌کند پرستاران تخصصی در چه بخش‌های می‌توانند فعالیت کنند و درخواست داریم دانشگاه‌ها نیز متناسب با نیاز خود به پرستاران خواهان ادامه تحصیل اجازه ادامه تحصیل دهند و یا در جذب نیروهای جدید نیز متناسب با تخصص مورد نیاز اقدام کنند.

عبادی، تبیین و آگاه سازی جامعه پرستاری نسبت به اقدامات و برنامه‌ها به ویژه تعرفه گذاری پرستاری را مهم دانست و گفت: تعامل و همکاری نهادهای صنفی پرستاری از جمله انجمن‌های علمی پرستاری و سازمان نظام پرستاری به عنوان بازوان مشورتی وزارت بهداشت برای رسیدن به اقدامات در این خصوص ارزشمند و راهگشا است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: