کد خبر: ۳۲۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 06
تشخیص و درمان به موقع آنفولانزا می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری داشته باشد.

شفا آنلاین>سلامت>سازمان مرکزی کنترل استاندارد دارو‌ها CDSCO آزمایش RT-PCR مبتنی بر تراشه‌ای را تأیید کرده است.

به گزارش شفا آنلاین:از ابتدای سال جاری، بسیاری از کشور‌ها شاهد افزایش عفونت‌ های ویروسی مرتبط با آنفولانزا بوده اند که عمدتاً ناشی از زیرگروه ویروس آنفولانزای A H ۳ N ۲ و پس از آن زیرگروه H ۱ N ۱ است. این ویروس‌ها می‌توانند به راحتی از طریق قطرات تنفسی که هنگام سرفه، عطسه یا صحبت کردن تولید می‌شوند، از فرد آلوده سرایت کنند.

تشخیص و درمان به موقع آنفولانزا می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری داشته باشد. به باور کارشناسان، تشخیص زودهنگام عفونت H ۳ N ۲/H ۱ N ۱ برای کنترل شیوع و کاهش عوارض و مرگ و میر مرتبط با آنفلوانزا بسیار مهم است.
به تازگی سازمان مرکزی کنترل استاندارد دارو‌ها CDSCO آزمایش RT-PCR مبتنی بر تراشه‌ای را تأیید کرده است که می‌تواند سویه‌های H ۳ N ۲/H ۱ N ۱ را تنها در یک ساعت تشخیص داده و به این ترتیب بیماری در مراحل اولیه شناسایی می‌شود.
شرکت سازنده این کیت آزمایشی ادعا می‌کند که این محصول اولین آزمایش Real-Time PCR است که به تشخیص تاییدی عفونت‌های آنفولانزا کمک کرده و می‌تواند نمونه و نتیجه را در مدت یک ساعت ارائه دهد.

این شرکت اعلام کرد؛ آزمایش جدید H ۳ N ۲/H ۱ N ۱ روی دستگاه‌های Truenat موجود در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی، کار خواهد کرد.
مدیر عامل، بنیانگذار و مدیر شرکت Molbio Diagnostics، در این رابطه گفت: با راه اندازی TruenaH ۳ N ۲/H ۱ N ۱ توانایی پلت فرم Truenat بیشتر تقویت شده و به مراکز درمانی اجازه می‌دهد راه حل‌های آزمایشی کاملی برای بیماری‌های تنفسی ارائه دهد. این فناوری جدید همچنین به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی این امکان را می‌دهد که با هر نوع بیماری همه گیر و شیوع بیماری در مراحل اولیه مبارزه کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: