کد خبر: ۳۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 25
شفاآنلاین-معاون پرستاری وزیر بهداشت شرایط جذب و فعالیت دانشجویان پرستاری بر بالین به منظور جبران کمبود نیروی پرستار در مراکز بهداشتی درمانی را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد میرزابیگی، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده جهت جذب دانشجویان پرستاری به منظور جبران کمبود پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، گفت: بخشنامه و همچنین آیین نامه اجرایی این مبحث ابلاغ شده و اکنون مسیر برای جذب دانشجویان پرستاری در مراکز درمانی باز است؛ هرچند که ممکن است به دلیل تعطیلات تابستان مقداری آمارهای مربوط به استفاده از دانشجویان پرستاری در بیمارستان‌ها واقعی نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که از این مسیر چه تعداد پرستار برای فعالیت در بیمارستان‌های کشور جذب خواهند شد، ادامه داد: عدد خاصی را در نظر نداریم، این روش ابزاری کمکی است نه ابزار اصلی.

میرزابیگی در این باره افزود: با باز کردن چنین مسیری این امکان بوجود آمده که اگر مراکز بهداشتی درمانی مایل به استفاده از دانشجویان پرستاری بودند به صورتی قانونی و ساماندهی شده به این امر اقدام کنند؛ چراکه پیش از این در بسیاری از موارد این اقدام به صورت غیرقانونی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: پیش از این در استفاده از دانشجویان پرستاری در مراکز بهداشتی درمانی کف و سقف ترم‌های تحصیلی آنها مشخص نبود و از آنجا که پرداختی کافی به آنها صورت نمی‌گرفت، ممکن بود پرستاران استثمار شوند. در مجموع این موضوع سامانی نداشت و دارای وحدت رویه مشخصی نبود.

میرزابیگی در این باره افزود: اما اکنون محمل استفاده از دانشجویان پرستاری در بالین به صورتی کاملا شفاف و با چارچوبی مشخص بوجود آمده است. پرداختی به این دانشجویان نیز اصلاح شد؛ به طوری که دانشجوی کارشناسی پرستاری (از ترم شش تا هشت) ساعتی پنج هزار تومان و دانشجویان مقطع ارشد و دکترا ساعتی 7 هزار تومان دریافتی خواهند داشت. این درحالیست که پیش از این مبالغی بسیار کمتر از این مبالغ بابت فعالیت دانشجویان پرستاری در بالین پرداخت می‌شد و اکنون دانشجویان نیز از این تغییرات راضی هستند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه اصلاح نظام پرداخت پرستاران به زودی نهایی می‌شود؛ گفت: خبرهای خوشی برای جامعه پرستاری در راه است.

ایسنا

برچسب ها: دانشجو ، پرستار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: