کد خبر: ۳۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 25
شفاآنلاین-نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : مراجعات و شکایات مردم از بخش درمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور کاهش یافته است.
به گزارش شفاآنلاین، محسن علیمردانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور معضلات و مشکلات متعدد این بخش را به مراتب کاهش داده است، افزود: این طرح بارقه ای از امید را در دل بیماران نیازمند و مراجعه کنندگان به سیستم بهداشت و درمان کشور بوجود آورده که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با یادآوری اینکه در گذشته بیشترین شکایات و چالش برانگیز ترین حوزه در کشور به مسایل درمانی و تامین داروهای مورد نیاز بیماران اختصاص داشت، اظهار کرد: برنامه ریزی هدفمند، سنجیده و تخصیص اعتبارات لازم آن از سوی دولت تدبیر و امید بسیاری از معضلات چشمگیر این حوزه را پایان داد.

علیمردانی تصریح کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش بزرگی از هزینه های تحمیل شده و غیر قابل تحمل بیماران و خانواده های آنان را کاهش داد.

وی ادامه داد: بحث سلامت از جمله مباحث مهم و از دغدغه های اصلی مسوولان، متولیان و نمایندگان مجلس به شمار می رود و تداوم و اجرای دیگر بسته های این طرح، به طور یقین نتایج مفید و مثبتی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ؛رواج پدیده زیرمیزی را از جمله معضلات اساسی در این بخش برشمرد و گفت: این موضوع همواره جزء مسایل حساس و تنش زا در جامعه بوده و عوامل مختلفی نیز در رشد و گسترش آن دخالت دارد.

وی خاطرنشان کرد: استمرار طرح تحول نظام سلامت گام مهم در پیشگیری از پدیده زیرمیزی به شمار می رود و این امر تنها با نظارت های دقیق و اعمال سیاست های تشویقی امکان پذیر است.

 طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت در سراسر کشور با هدف کاهش هزینه های درمانی و ارتقا سطح سلامت جامعه اجر می شود
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار