کد خبر: ۳۲۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - 2023February 16
کوهرنگ در برف ناپدید شده و مردم این شهرستان در این چهار روز تا حدود چهار متر در محاصره این بارش زمستانی اسیر شده‌اند.
شفاآنلاین>سلامت> کوهرنگ در برف ناپدید شده و مردم این شهرستان در این چهار روز تا حدود چهار متر در محاصره این بارش زمستانی اسیر شده‌اند. برف امکان تردد در بیشتر جاده‌های اصلی و فرعی را غیر‌ممکن کرده و همین خطر اتمام آذوقه برای این اهالی را دو‌چندان می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین:گفته شده «حجم برف در حدی است که دیگر با بولدوزر، لودر و گریدر هم نمی‌شود برخی راه‌ها را باز کرد. از دیشب رایزنی‌ها صورت گرفته تا یک‌سری وسایل خریداری شده و به کمک مردم بیاید...»؛ این بخشی از صحبت‌های نماینده مردم کوهرنگ در مجلس است که کمک‌های بیشتر و جدی‌تر را درخواست کرده و در بخش دیگر صحبت‌هایش اعلام کرده بود: «حجم برف خیلی بالاست و امکانات جواب‌گوی آن نیست. هم امکانات استان بسیج شده و هم امکانات از استان‌های هم‌جوار به سمت استان چهارمحال‌وبختیاری آمده است، اما باز هم جواب‌گو نیست».

بارش برف در شهرستان کوهرنگ، یکی از پهناورترین شهرستان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری، همه منطقه را در زیر خود دفن کرده. در این چهار روز ساختمان، خیابان یا تابلوهای شهری به طور کامل به زیر برف رفته و این برف زمستانی اثری از آن باقی نگذاشته و حتی وجود لودر و بولدوزرها برای کنار‌زدن برف از سطح شهر و امکان تردد در خیابان نیز تأثیر چندانی در این شرایط نداشته است.

طبق عکس و فیلم‌هایی که از این منطقه در رسانه‌ها منتشر شده، بارش برف تا بیش از چهار متر رسیده و همین ماجرا حتی امکان بیرون‌آمدن از خانه را برای شهروندان دشوار و غیر‌ممکن کرده است. همچنین عضو شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ اشاره کرده بود: «انباشت برف سنگین در معابر اصلی و فرعی باعث محاصره‌شدن منازل و اماکن تجاری مردم شده که به کمک‌رسانی سریع نیاز است و هر لحظه دسترسی مردم به مایحتاج ضروری زندگی، سخت و سخت‌تر می‌شود. با توجه به عادت خرید مردم به صورت روزانه و احتمال اتمام آذوقه باز نگه‌داشتن راه‌های دسترسی مردم به جاده‌های اصلی و فرعی ضروری است».میزان بارش تا حدی پیش رفته که نسبت به ریزش خانه‌ها و تخلیه ساختمان‌های این شهرستان هشدار داده شده و مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر تأکید کرده «اکنون اولویت تخلیه خانه‌هایی است که ممکن است دچار ریزش شوند. در روستایی مثل نیاکان احتمال سقوط بهمن وجود دارد».

بارش شدید برف که در روز‌های گذشته سراسر استان چهارمحال‌وبختیاری را فراگرفته، باعث اعلام وضعیت قرمز در شهرستان کوهرنگ شده؛ اما طبق فیلم‌هایی که مردم این منطقه از وضعیت کوهرنگ منتشر می‌کنند، اشاره می‌کنند اینجا شرایط از وضعیت قرمز هم فراتر رفته است و با توجه به وضعیت پیش‌آمده درخواست کمک‌های بیشتری از دولت و سازمان‌های مربوطه دارند. این در حالی است که برخی کارشناسان نسبت به بارش باران بعد از این هم هشدار دادند که امکان خطر سیل به همراه دارد و باید هرچه زودتر برای پیشگیری از آن اقدامات مؤثر صورت گیرد. در همین مورد شهردار چلگرد گفته بود: بارش‌ها در کوهرنگ از شب گذشته از برف به باران تغییر کرده است و این موضوع تهدیدات بسیاری در پی دارد. در‌حال‌حاضر به دلیل وجود حجم بالای برف در سطح شهر، معابر اصلی دچار آب‌گرفتگی شده است. تمام سعی شهرداری بر این است که با پاک‌سازی جداول، آب به خارج از شهر هدایت شود.

پرویزی بیان کرده: با توجه به حجم بالای بارش‌ها و سنگینی برف بر روی پشت‌بام خانه‌ها فشار بالایی به ساختمان‌ها وارد شده است؛ بنابراین احتمال ریزش خانه‌های قدیمی وجود دارد. از همشهری‌ها درخواست می‌شود اگر در خانه‌های فرسوده و قدیمی ساکن هستند و امکان فروریختن این منازل وجود دارد، هرچه سریع‌تر منازل خود را ترک کنند. مسئولان برای اسکان این افراد محلی را در نظر می‌گیرند تا از شرایط بحران عبور کنیم.

شهردار چلگرد خاطرنشان کرد: جاده اصلی چلگرد در‌حال‌حاضر باز اما گردنه‌ها و مسیر دسترسی به خوزستان مسدود است. باز‌بودن جاده چلگرد به معنای این نیست که مردم می‌توانند از این مسیر تردد کنند، بلکه عبور‌ومرور فقط با ماشین‌های مخصوص و با تجهیزات کامل برای حضور نیروهای امدادی مقدور است.

 

برچسب ها: کوهرنگ ، برف ، برف زمستانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: