کد خبر: ۳۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 24
رئیس انجمن نفرولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن نفرولوژی ایران همزمان با روز پزشک گفت: امیدوارم روزی برسد که بتوانیم دانشجویان پزشکی خوبی تربیت کنیم چراكه تاکنون دراین خصوص خيلي موفق نبوده ایم.
دکتر محمدرضا گنجی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت:چراكه در واقع تاکنون دانشجویان پزشکی تربیت شده به جای این که بیمار محور باشند امتحان محور بوده اند.

وی ادامه داد: تمام تلاش دانشجويان این است که بعد از پایان امتحان و کسب نمره خوب؛ ابتدا درآزمون دستیاری قبول شوند و بعد فوق تخصص، بگيرند و بدون علاقه زياد ، تنها برای این که پزشک عمومی نباشند چند سال وقت می گذرانندو بعد بحث طرح و آغاز مشکل برای آنان وسايرمسايل مطرح مي شود.

وی با اشاره به این که پزشک شدن در مملکت ما جالب و در عین حال اسنفناک است، خاطرنشان کرد: در واقع باید بدانیم چه پزشکی را در چه رشته ای می خواهیم تربیت کنیم؟ چرا پزشکان ما در شهرستان ها نمی مانند؟ مشکلات آنها دراین باره چیست؟

فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار از دولت تدبیر و امید خواست: طوری آموزش را در دانشگاه های پزشکی ایجاد کند که به درد سلامتی مردم بخورد نه امتحان رزیدنتی. تا پزشک ما دنبال مطرح کردن مشکل بیمار باشد نه دنبال چیزهای دیگر.

وی تأکید کرد: مشکل اصلی ما این است که در بیمارستان های فوق تخصصی به دانشجویان پزشکی آموزش پزشکی عمومی می دهیم؛ در حالی که در هیچ جای دنیا این گونه نیست.

گنجی افزود: در واقع آنان باید در در بخش های عمومی؛ جراحی؛ داخلی و اطفال قرار بگیرند که پایه و اساس آموزش هستند نه در بیمارستان های فوق تخصصی.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: