کد خبر: ۳۱۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - 2023January 22
این فرد به اتهام چندین فقره قتل تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان فیروز آباد استان فارس بود و در بررسی‌ها مشخص شد، متهم با هویت جعلی قصد فرار به استان سیستان بلوچستان و سپس خروج از کشور را داشته است که ناکام ماند.

شفاآنلاین >جامعه >حوادث >رئیس حوزه قضایی فهرج از شناسایی و دستگیری قاتل سریالی دراین شهرستان خبرداد.


به گزارش شفاآنلاین ،امیر حسین بهجتی گفت:بدنبال ردیابی ها و تحقیقات تخصصی ،تیم جنایی با طرح فرضیه سریالی بودن چند قتل، تلاش برای شناسایی عامل جنایت را دردستور کار داشتند تا اینکه سارق مسلح از سوی ماموران انتظامی شهرستان شناسایی و با دستور قضایی دستگیر شد.از این جنایتکار یک قبضه سلاح، به همراه مقادیری فشنگ و یک دستگاه خودروی سرقتی و  حدود ۴۰ میلیون تومان پول نقد کشف و ضبط شد.

رئیس حوزه قضایی فهرج  افزود: این فرد به اتهام چندین فقره قتل تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان فیروز آباد استان فارس بود و در بررسی‌ها مشخص شد، متهم با هویت جعلی قصد فرار به استان سیستان بلوچستان و سپس خروج از کشور را داشته است که ناکام ماند.

به گفته وی متهم این پرونده پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت با صدور قرار نبود صلاحیت به استان فارس اعزام شد. و قاتل در اعترافات اولیه خود مسائل مالی، نزاع و سرقت را علت و انگیزه خود در وقوع قتل‌های ارتکابی اعلام کرده است.این فرد  مرداد و مهر امسال  با استفاده از سلاح گرم، یک نفر را در شهرستان شیراز و ۳ نفر دیگر را در شهرستان فیروزآباد به قتل رسانده و تعدادی از احشام  آنان را نیز سرقت کرده بود.

جزئیات جنایت ها از زبان رئیس پلیس استان فارس

سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس نیز دراین باره گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در مرداد ماه امسال در شهرستان فیروزآباد، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان وقوع آن در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.تحقیقات مأموران پلیس آگاهی شهرستان فیروزآباد در این خصوص ادامه داشت تا اینکه، گزارشی مبنی بر کشف خودرو مسروقه در شهرستان "فهرج" استان کرمان و دستگیری سارق آن واصل شد که با توجه به سرنخ‌های موجود، مأموران انتظامی برای بررسی موضوع با اخذ نیابت قضائی به آن شهرستان اعزام شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد فرد سارق دستگیر شده در استان کرمان همان عامل قتل در شهرستان فیروزآباد است که برای ادامه تحقیقات و سیر مراحل قانونی به این شهرستان انتقال داده شد.
سردار حبیبی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی پلیس، قاتل ۳۰ ساله به ۴ فقره قتل اعتراف کرد، گفت: این قاتل در مرداد ماه و مهر ماه امسال و با استفاده از سلاح گرم، یک نفر را در شهرستان شیراز و سه نفر دیگر را در شهرستان فیروزآباد به قتل رسانده و تعدادی احشام را از آنان به سرقت برده است.
وی با اشاره به اینکه افراد مقتول ۵۰، ۲۰، ۶۰ و ۵۷ ساله بوده اند، افزود: فرد قاتل در تحقیقات، انگیزه خود از وقوع قتل را سرقت احشام مقتولان عنوان کرد.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به کشف ۲ قبضه اسلحه شکاری از مخفیگاه این قاتل، گفت: همدست این فرد قاتل نیز شناسایی و دستگیر شد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: