کد خبر: ۳۱۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023January 21
این دومین باری است که سوناک در 12 ماه گذشته توسط پلیس جریمه می شود. نخستین بار او به دلیل شرکت در مهمانی های ساختمان نخست وزیری در زمان قرنطینه کرونا جریمه شد.
شفاآنلاین :جامعه >عمومی >بین الملل >ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس برای دومین بار در ازسوی پلیس جریمه شد.

به گزارش شفاآنلاین ،گاردین، پلیس انگلیس روز جمعه اعلام کرد نخست وزیر این کشور را اوایل هفته در حالی که روی صندلی عقب خودرو و بدون کمربند نشسته و  در حال ضبط  ویدئویی برای شبکه های اجتماعی بود، جریمه کرده است.

این دومین باری است که سوناک در 12 ماه گذشته توسط پلیس جریمه می شود. نخستین بار او به دلیل شرکت در مهمانی های ساختمان نخست وزیری در زمان قرنطینه  کرونا جریمه شد. بوریس جانسون نیز در آن زمان جریمه نقدی دریافت کرد که او را به اولین نخست وزیری تبدیل کرد که به دلیل نقض قانون مجازات شد.

پلیس انگلیس روز جمعه اعلام کرد: «می‌دانید که ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد فردی (نخست وزیر) در حالی که مسافر یک خودرو در حال حرکت است، کمربند ایمنی را نبسته است. پس از بررسی موضوع، امروز آن مرد 42 ساله ی ساکن لندن را جریمه کردیم».

سخنگوی نخست وزیر انگلیس هم دراین باره اظهارداشت: «نخست وزیر به طور کامل پذیرفت که این یک اشتباه بوده و عذرخواهی کرده است. او البته از جریمه پیروی خواهد کرد.»

گرچه پلیس نگفت که نخست‌وزیر دقیقا چقدر جریمه شده است، اما طبق مقررات، هر راننده یا مسافری که کمربند ایمنی نبسته باشد، قانون را نقض کرده و تا 500 پوند جریمه می‌شود.

یادآور می شود هفته گذشته پلیس بریتانیا پس از انتشار ویدئویی که نشان می داد ریشی سوناک در یک خودروی در حال حرکت بدون کمربند نشسته است تحقیقاتی را آغاز کرد. ریشی سوناک در یک استوری اینستاگرامی در حال بیان سیاست های دولت خود بود.

بعدا سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت سوناک به خاطر این اشتباه خود عذرخواهی کرده است. وی افزود: نخست وزیر انگلیس باور دارد که بستن کمربند ایمنی برای همه الزامی است. به گفته سخنگوی نخست وزیری، سوناک برای ضبط ویدیو فقط یک لحظه کوتاه کمربند را باز کرد و این یک اشتباه بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: