کد خبر: ۳۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 26
متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین: داشتن پوستی زیبا و با طراوت آرزوی هر فرد به ویژه خانم ها است؛ از این رو برای حفظ جوانی پوست باید از عوامل ایجاد پیری و چروکیدگی پوست جلوگیری کرد.درهمين باره یک متخصص پوست، مو وزیبایی به بیان نکاتی کلیدی دراين باره پرداخت.

دکتر عبداله جوادی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار داشت: برخی عوامل نظیر قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب، پوست را دچار پیری زود رس می کند.درچنين شرايطي صورت، دست و پا به عنوان بارزترین قسمت های بدن دچار عوارض ناشی از تابش شدید آفتاب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع پیری پوست کم کم از چروک های کوچک شروع می شود و بعد از آن حتی پس از یک اخم ساده پوست به حالت اولیه باز نمی گردد.

سیگار

وی سیگار را عامل دیگر پیر شدن پوست برشمرد و افزود: در واقع حین استعمال دخانیات فرد حاضر در آن محیط هم دچار عوارض پوستی نظیر پیری پوست می شود پوست نيز همانند ریه بر اثر مصرف سیگار به شدت آسيب مي بيند.

به گفته وی ابتلا به بیماری هایی نظیر تیروئید و دیابت نیز منجر به ایجاد پیری زودرس پوست فرد می شود.

علائم پیری پوست

متخصص پوست و مو افزایش چروک های ریز بر سطح پوست، پیدایش یکسری لک های قهوه ای، پیدایش رگ های گشاد اطراف بینی و گونه ها؛ ایجاد ضایعات پلی کیستیک کوچک پوستی سفید و بزرگ و حجیم شدن غدد چربی پوست را از علائم ابتلا به پیری پوست اعلام کرد.

وی ادامه داد: لک های قهوه ای پوست که بیشتر در صورت و پشت دست خودنمایی می کنند در خانم ها بیشتر قابل ملاحظه بوده در حالی که در مردان به دلیل پرمویی کمتر مشهود است.

فوق تخصص در ماتوپاتولوژی توصیه کرد:همه افراد بايد به اندازه کافی از آفتاب استفاده نمايندو نه بیش از حد. در ساعات بین 12 تا 4 بعد از ظهرنيز به علت آفتاب شدید تا حد امکان نباید از منزل يا محل كار خارج شد .همچنين دراستفاده از کرم های ضد آفتاب نباید غفلت كرد.

به گفته وی بهتر است کرم های ضد آفتاب هر 2 یا 3 ساعت یکبار تجدید شوند. ضمن این که از سنین ایجاد چروک های سطحی مصرف کرم های ضد چروک البته با تجویز پزشک بسته به شدت؛ سن و شرایط پوست فرد توصیه می شود.

جوادی هشدار داد: افراد باید مراقب باشند تا دچار آفتاب سوختگی نشوند، زیرا در این صورت علاوه بر وقوع پیری پوست؛ شانس ابتلا به سرطان ها نیز افزایش می یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: