کد خبر: ۳۱۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۸ - ۲۲ دی ۱۴۰۱ - 2023January 12
متاسفانه تعداد محققان جوانی که به حوزه زخم اضافه می شوند بسیار کم است که با شبکه سازی می توان این موضوع را رفع کرد.
شفاآنلاین :سلامت >پزشکی >دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با اشاره به آمار بالای مبتلایان به زخم در دنیا و وجود بازار بزرگی از محصولات در این حوزه، بومی سازی و ورود ایران به این بازار را در گرو شبکه سازی دانست.

به گزارش شفاآنلاین:امیرعلی حمیدیه در آئین افتتاحیه نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از زخم را ایجاد یک پویش ۳۶۵ روزه بین پزشکان، محققان، شرکت ها، دانشجویان، بیمه ها و مدیریت درمانی در سطح کل کشور برای شبکه سازی عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به آمار بالای مبتلایان به زخم در دنیا و وجود بازار بزرگی از محصولات در این حوزه، بومی سازی و «ایران ساخت کردن» و ورود کشور به این بازار را در گرو شبکه سازی دانست.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تاکید کرد: همانطور که صحبت از جوانسازی پوست می شود باید تیم های فعال در حوزه زخم نیز جوانسازی شوند.


وی همچنین بیان کرد: متاسفانه تعداد محققان جوانی که به حوزه زخم اضافه می شوند بسیار کم است که با شبکه سازی می توان این موضوع را رفع کرد.

حمیدیه با بیان اینکه، حفاظت از پوست چیزی نیست که در ۵۰ سالگی آموزش داده شود، تاکیدکرد: اگر می خواهیم محققانی داشته باشیم که در سطح بین الملل و در حوزه زخم حرفی برای گفتن داشته باشند باید سراغ جوانسازی تیم ها برویم و آموزش را دست کم از دوران متوسطه دوم شروع کنیم.

نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت از ۲۱ تا ۲۳ دی ماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: