کد خبر: ۳۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 21
شفا آنلاين-یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: شنا بهترین ورزش برای یک کودک است.

ولی‎پوری شفا آنلاين،درباره دغدغه والدین درخصوص ورزش کودکان، اظهار کرد: با شروع فصل تابستان به طور معمول پدر و مادر برای پر کردن اوقات فراغت کودکان، ثبت نام در کلاس‎های ورزشی و آموزشی را انتخاب می‎کنند که بهتر است ابتدا در این رابطه اطلاعاتی را به دست آورند.

وی بیان کرد: بهتر است که والدین ابتدا کودک خود را به مراکز ورزشی برای انجام تست‎ها برده و سپس بعد از مشخص شدن وضعیت فیزیکی او از قبیل وضعیت کف پا، زانو و... ورزش مناسب، مفرح و موثری را برای او انتخاب کنند.

این مقام دانشگاهی یادآور شد: والدین باید از همان اوایل کودکان را با ورزش‎هایی چون پیاده‎روی، دویدن، شنا، ژیمناستیک و... آشنا کنند چرا که تا قبل از سن 6 تا 7 سالگی کودکان توانایی لازم برای پرداختن به ورزش‎های سازمان یافته مانند فوتبال را ندارند.

ولی‎پوری اظهار کرد: در اوایل کودکی باید بچه‎ها را به سمت بازی‎های بومی – محلی سوق دهیم و نباید آنها را تحت شرایط قانونی به سمت ورزش‎های سخت بکشانیم؛ بازی با طناب، انجام حرکات نمایشی و... در سنین کودکی بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه نیاز نیست از همان ابتدا کودکان را با قوانین ورزش آشنا کنیم، اضافه کرد: از سن 6 سالگی به بعد کودک توانایی لازم و پایه حرکتی را به دست آورده و می‎تواند به صورت محدود و در سطح ابتدایی در ورزش‎های سازمان یافته شرکت کند.

این دکترای فیزیولوژی ورزشی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت اقتصادی خانواده‎ها خوب باشد، بهتر است که در سنین کودکی فرزندان خود را به سمت ورزش شنا سوق دهند چراکه شنا، بدمینتون و ... بسیار مفرح و روح‎افزا هستند.

ولی‎پوری گفت: به دلیل نزدیکی قواعد شنا، ژیمناستیک و دوومیدانی به شرایط بازی، بهتر است که تا قبل از سن 6 سالگی کودکان را به سمت این ورزش‎ها سوق دهیم.


ایسنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: