کد خبر: ۳۱۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۸ دی ۱۴۰۱ - 2022December 29
چهار قاضی این دیوان به لغو این سیاست رای دادند اما پنج قاضی دیگر خواهان ادامه آن شدند.
شفاآنلاین >سیاست >دیوان عالی آمریکا با لغو یکی از سیاست‌های بهداشتی این کشور که در دوره شیوع کرونا برای جلوگیری از ورود مهاجران وضع شده بود، مخالفت و اعلام کرد که این سیاست به قوت خود باقی خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاینبه نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوان عالی آمریکا سه‌شنبه به وقت محلی گفت که به لغو سیاست موسوم به Title ۴۲ که دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا وضع شده بود، رای نداده است.

چهار قاضی این دیوان به لغو این سیاست رای دادند اما پنج قاضی دیگر خواهان ادامه آن شدند.

نوزده ایالت آمریکا در طوماری به دیوان عالی اعلام کرده بودند که در صورت لغو این سیاست با موج مهاجران در مرزهای خود با مکزیک مواجه خواهند شد.

دیوان عالی در حکم خود گفت: این ایالت‌ها می‌گویند که در مرز با بحران مهاجران مواجه می‌شوند و سیاستگذاران هنوز نتوانسته‌اند بر سر اتخاذ تدابیر کافی به توافق برسند.

این دیوان افزود: ایالت‌ها می‌گویند تنها راه برای مقابله با بحران آن است که دیوان عالی به دولت فدرال دستور دهد سیاست Title ۴۲ تا هر زمانی که امکان دارد، ادامه پیدا کند.

این دادگاه قرار است ماه فوریه جلسات استماعی درباره این سیاست برگزار کند و سپس در ماه می یا ژوئن در مورد آن حکم نهایی خود را صادر خواهد کرد.

پیشتر یک قاضی فدرال در واشنگتن دی.سی به لغو این سیاست رای داده بود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت، این سیاست باید «مدت‌ها پیش» لغو می‌شد اما در هر حال، تصمیم دیوان عالی را می‌پذیرد و دولتش به اجرای این سیاست ادامه می‌دهد.

شمار زیادی از مهاجران در مرزهای مکزیک با آمریکا تجمع کرده‌اند تا وارد ایالت متحده شوند. این مهاجران اغلب از اتباع نیکاراگوئه، ونزوئلا، کوبا، اروپای شرقی، آسیا، مکزیک، هندوراس، گواتمالا و السالوادور هستند.

منابع رسانه‌ای می‌گویند که در یک سال گذشته حدود ۲.۵ میلیون نفر از کسانی که قصد ورود به مرزهای جنوبی آمریکا را داشتند، رهگیری شده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: