کد خبر: ۳۱۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 2022December 28
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشریح کرد:
عیین تعرفه‌های پزشکی، داروها و تجهیزات پزشکی در اختیار مجلس نیست. اختیار آن با دولت است اما ضعف نظارت و واقعی نبودن قیمت‌ها زمینه فسادرا فراهم می آورد.

شفاآنلاین >سلامت >عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: واقعی نبودن تعرفه‌های پزشکی، کمبود و گرانی دارو و تجهیزات پزشکی و ضعف نظارت راه را برای فساد باز می‌کند و ارائه کنندگان خدمات سلامت مجبور می‌شوند به طرق دیگری هزینه های خود را جبران کنند.

 به گزارش شفاآنلاینمحمد علی محسنی بندپی با بیان این مطلب افزود: واقعی نبودن تعرفه‌های پزشکی و قیمت داروها و تجهیزات پزشکی راه را برای فساد باز می‌کند. در این صورت کسی که فساد می کند ابایی از این کار ندارد. چون فکر می کند قیمت خدمت او نسبت به افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات تناسبی ندارد.

وی گفت: افزایش نرخ ارز و گرانی انواع کالاها، واقعی نبودن تعرفه‌های پزشکی و قیمت داروها و تجهیزات پزشکی، بازار سلامت را با مشکلات زیادی مواجه کرده‌است. در این صورت ممکن است تقلب، احتکار، گرانفروشی یا هر نوع کار خلاف دیگر نیز انجام شود. زیرا افراد مجبورند به طرق غیر قانونی هزینه‌های خود را جبران کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گاهی یک پزشک در ماه ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد. در حالی که این درآمد با هزینه اجاره مطب و خانه و سایر هزینه‌های او همخوانی ندارد. قیمت همه کالاهای مصرفی افزایش پیدا کرده اما تعرفه پزشکان ثابت مانده است.

وی افزود: برای ساماندهی بازار سلامت باید نرخ تعرفه خدمات، دارو و تجهیزات پزشکی هم متناسب با تورم جامعه به صورت شناور تغییر کند تا فشاری به تولید کنندگان،‌ تامین کنندگان و ارائه کنندگان کالاها و خدمات سلامت وارد نشود.

محسنی بندپی گفت: تعیین تعرفه‌های پزشکی، داروها و تجهیزات پزشکی در اختیار مجلس نیست. اختیار آن با دولت است اما ضعف نظارت و واقعی نبودن قیمت‌ها زمینه فسادرا فراهم می آورد. همیشه فساد توسط افراد فاسد ایجاد نمی‌شود. گاهی مشکلات ساختاری و ضعف مدیریت برخی افراد را مجبور به انجام کارهای خلاف می‌کند.ساعت سلامت


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: